19 دی: عضو اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: حباب سکه به 2 میلیون و 200 هزار تومان رسیده که این میزان را سنگین می‌دانیم. همچنین امروز هر گرم طلا 18 عیار یک میلیون و 720 هزار تومان معامله شد.

عبادالله محمدولی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به 18 میلیون و 900 هزار تومان رسید، اظهار داشت: حباب سکه به 2 میلیون و 200 هزار تومان رسیده که این میزان را سنگین می‌دانیم. همچنین امروز هر گرم طلا 18 عیار یک میلیون و 720 هزار تومان معامله شد.

وی درباره میزان عرضه و تقاضا  ادامه داد: دادو ستد ادامه دارد و معاملات بین همکاران و هم صنف‌ها یک نیاز بوده و در حال انجام است. موضوع  این است که تولیدکننده و فروشنده برای همان مقدار اندکی که تولید و عرضه می‌کند باید جایگزین آن طلای آب شده را برای تولیدات بعدی خریداری کند اما در این مدت زمان نوسانات قیمتی، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده‌ و حتی به مقدارمتوسط هم نمی‌رسد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر با اشاره برای تقاضا برای خرید سکه گفت: اگر هم شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه نبوده‌ایم اما عده‌ای سرمایه‌های خود را به سمت سکه آورده‌اند که این شامل سرمایه‌هایی می‌شود که معمولا قدرت خرید در سایر بازارها و گروه سرمایه‌گذاری را ندارند و همین اقدام تقاضا برای سکه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: البته تقاضا برای سکه‌های کم وزن بیشتر است و در شرایط افزایش قیمت سکه تا بالای 18 میلیون تومان تقاضا برای سکه‌های ربع و یک گرمی افزایش یافته است. 

  • نویسنده :
  • منبع :