19 دی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی عنوان کرد که این اتحادیه در این هفته به دلایل حقوق بشری تحریم‌های قدرتمندی را علیه ایران اعمال کرده است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و آسه‌آن درخصوص تحولات اخیر ایران گفت: نشست شورای وزرای خارجه در روز دوشنبه برگزار شد و ما وضع تحریم‌های قدرتمند علیه ایران را در پاسخ به مسائل حقوق بشری - از جمله اعدام دو تن از معترضین - تصویب کردیم. از روز دوشنبه اتفاق جدید برای‌مان روی نداده است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با قصد کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم علیه ایران به خاطر مسائل داخلی و همچنین ادعاهای مطرح شده مبنی بر کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین تصریح کرد: انجام تحریم اقدام غیر قانونی است که از سوی تعداد مشخصی از کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و همانطور که در این نشست اعلام کردم در واکنش به اقدام غیر سازنده و مداخله جویانه این کشورها در امور داخلی ایران ما امروز فهرست جدید تحریمی خود را اعلام و اعمال خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دخالت‌های برخی از کشورهای غربی در امور داخلی ایران با توجه به تحولات اخیر در کشور با محکوم کردن این دخالت‌ها تاکید کرد: مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تاثیر این فشارها و تهدیدهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از تهران انجام می‌شود قرار نمی‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :