19 دی: رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس از ثبت نام ۲۵ نفر برای ریاست دیوان محاسبات خبر داد.
علیرضا شهبازی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: آخرین فرصت برای ثبت نام کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات چهارشنبه هفته گذشته به اتمام رسید؛  ۲۵ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که این افراد شامل مدیران فعلی دیوان محاسبات و نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و معاونان مجلس و مدیران کشوری هستند.
وی ادامه داد: اسامی این ۲۵ نفر برای استعلام به مراجع مربوطه اعلام شده که تا آخر هفته جاری نتایج استعلامات اعلام می شود؛ بعد از آن کمیته دیوان محاسبات و امور مالی ۴ گزینه را بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری و همچنین انجام مصاحبه هایی با کاندیداها به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی می کند.
رییس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: کمیسیون برنامه و بودجه از بین این چهار نفر، دو نفر را به صحن علنی مجلس معرفی می‌کند. در نهایت هر کدام از این دو نفر که در صحن علنی مجلس رای بیشتری را کسب کند، به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب می‌شود.
شهبازی گفت که اکنون انتخاب رییس دیوان محاسبات در مرحله گرفتن نتایج استعلامات است و بعد نوبت به مصاحبه در کمیته می‌شود؛ احتمالا تا آخر هفته آینده کمیته جمع بندی خود را به کمیسیون ارائه کرده و سپس نوبت بررسی در کمیسیون و در نهایت انتخاب در صحن علنی می رسد.
مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور بود که با رای اعتماد مجلس، وزیر راه و شهرسازی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :