19 دی: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سکوت مسئولان مربوطه در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره نوسانات قیمت ارز قابل قبول نیست و باید تدبیر عاجلی برای مدیریت این بازار اندیشیده شود.
مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ارز و نوسانات اخیر این بازار، بیان کرد: باید بپذیریم که بخشی از افزایش نرخ ارز به شبکه سوداگری و فروش ارز فردایی باز می گردد که عمدتا در بستر فضای مجازی و از خارج کشور مدیریت می شود. از رئیس جمهور که همواره در دسترس مردم است و در سفرهای استانی در بین مردم حضور یافته و مشکلات را از نزدیک می بیند قدردانی می کنیم و این قابل احترام است اما در نوسانات ارزی اخیر سکوت مسئولان مربوطه در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قابل پذیرش نیست.
مسئولان ارزی باید با مردم صحبت کنند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئولان ارزی باید در خصوص شرایط به وجود آمده به مردم توضیح دهند، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که ما به دولت قبل وارد می دانستیم این بود که در برابر افزایش نرخ ارز پاسخگو نبودند و زمانی که اندکی قیمت پایین می آمد همه مسئولان دولت قبل صف می کشیدند اما از این دولت که رئیس جمهور آن همواره در بین مردم است این انتظار را نداریم.
نباید اجازه داد افزایش نرخ ارز بیش از این به جامعه فشار وارد کند
یوسفی تصریح کرد: سکوت در قضیه نوسانات ارزی سبب می شود تا افرادی که به هر دلیلی قصد دارند تا این بازار را آشفته کنند و کاسبان افزایش نرخ ارز هستند از وضعیت سوءاستفاده کنند.
وی در پایان گفت: باید تدبیری عاجل اندیشیده شود تا افزایش نرخ ارز بیش از این فشار به جامعه و تولید و تولید کننده وارد نکند. باید دست افرادی که به دنبال دلالی و تامین منافع خود با افزایش نرخ ارز هستند از بازار بریده شود.

  • نویسنده :
  • منبع :