19 دی: وزیر نفت گفت: ما در کانال تولید ٣ میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم و ظرفیت تولید نفت سبک روزانه ٢٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.
جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش وزارت نفت اولین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت گازوییل یورو پنج در مدار تولید قرار گرفت و به زود بهره برداری می شود و حدود ۵٠ درصد سوخت گازوییل سوخت یورو پنج را دارد.
وی عنوان کرد: همچنین پایشگاه آبادان و تبریز آماده بهره‌برداری در کیفی‌سازی سوخت است.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: وزارت نفت به دنبال کیفی‌سازی سوخت است.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت به دنبال کیفی‌سازی سوخت است، درباره علت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی توضیح داد که در هیچکدام از نیروگاه های استان تهران مصرف سوخت مازوت نداریم.
اوجی ادامه داد:  پاییز امسال مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. سال گذشته و امسال در استان تهران در هیچکدام از نیروگاه‌ها و صنایع، هیچ گونه مصرف نفت کوره و مازوت را نداشتیم.
وی درباره مشترکان پر مصرف گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی برای مشترکانی که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، نداریم  که این دسته از مشترکان نزدیک به هفتاد درصد هستند.
وزیر نفت درباره تأمین سوخت زمستانی گفت که الحمدلله در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها به شکلی انجام شد که ۱۰ درصد گاز بیشتر نسبت به پاییز سال گذشته به آنها داده و به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شد.


  • نویسنده :
  • منبع :