19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی و آغاز بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب کشور از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) خبر داد و اعلام کرد: در چند روز آینده روند کاهش دما رخ خواهد داد و هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر می‌شود.
فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.
وی افزود: سامانه بارشی امروز از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و برای بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در ایلام و خوزستان بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد.
گودرزی با بیان اینکه روز جمعه بارش‌ها به غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب، مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی می‌رسد، ادامه داد: روز شنبه آینده در بیشتر مناطق کشور به‌جز جنوب شرق شاهد بارندگی هستیم.
هوای تهران و کرج برای گروه‌های حساس همچنان ناسالم است
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا همچنان در شهر تهران و کرج هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، اما از روز جمعه به بعد با وزش باد و بارش باران، هوا در این شهرها مطلوب‌تر می‌شود.
وی پیش‌بینی کرد: در چند روز آتی روند کاهش دما را داریم و هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :