19 دی: وزارت خزانه داری دولت جو بایدن در تداوم دخالت در امور داخلی ایران و سیاست اعمال فشار حداکثری، تحریم های جدیدی را به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران اعلام کرد که دادستان کل کشور در فهرست تحریم شدگان قرار دارد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۵ مقام نظامی ایران و یک شرکت مرتبط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دادستان کل و مقامات کلیدی نظامی ایران و همچنین یک شرکت تولید کننده و تامین تجهیزات ضد شورش نیروهای انتظامی این کشور را تحریم می کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با تکرار ادعاها گفت که تحریم های  امروز مقامات ارشد ناظر انتظامی و همچنین رهبران سازمان‌های نظامی ایران را هدف قرار می‌دهد.
این نهاد آمریکایی مدعی شد که دلیل این تحریم ها سرکوب و بازداشت معترضان است.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: ما خشونت روزافزون ایران علیه مردم این کشور را که از حقوق خود دفاع می کنند، محکوم می کنیم.  
وی مدعی شد: آمریکا و شرکای آن متعهد به بازخواست قرار دادن مقامات ایرانی به دلیل اقدامات غیر قانونی علیه شهروندان ایرانی هستند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که افراد تحریم شده شامل محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، مسلم معین (معین) به عنوان رئیس ستاد فضای مجازی بسیج که بر تلاش ها برای کنترل و سانسور فعالیت های آنلاین ایرانیان نظارت دارد، حسین معروفی معاون بسیج، حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه در تهران، سید صادق حسینی فرمانده بیت نیروی بیت المقدس و فرمانده سپاه در کردستان می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :