19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه زیاد خودرو به بازار، قیمت این محصول را در داخل کشور تعدیل کرده و کاهش می‌دهد.

رضا فاطمی‌ امین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز، از افزایش قابل توجه تولید خودرو طی ماه های اخیر خبر داد و افزود: تولید انواع خودرو تا آذر ماه امسال به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است که این آمار بسیار خوبی در این صنعت به شمار می رود. 

وی اظهار داشت: با عملیاتی شدن واردات خودرو و همچنین به موازات آن افزایش تولید و عرضه آن در بازار آزاد، شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود. 

فاطمی امین با بیان اینکه خودرو تبدیل به بازار سرمایه ای در کشور شده است و قیمت های مطرح شده در بازار آزاد غیر واقعی است، این قیمت ها را ساختگی خواند و اضافه کرد: یکی از معیارهای نرخ گذاری خودرو و راهکارها برای مقابله با این قیمت گذاری های کاذب این است که مردم و متقاضیان خرید خودرو، قیمت های واقعی را از بازار بورس استخراج کنند. 

وی با اشاره به التهابات موجود در بازار خودرو، گفت: خودرو دارای دو قیمت است یکی قیمت کارخانه ای و دیگری قیمت در بازار آزاد و آنچه در تلاطم است قیمت بازار آزاد است که به علت ناهماهنگی عرضه و تقاضا رخ داده است. 

فاطمی امین با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم صنعتی کشور محسوب می شود و هم اکنون واحدهای بزرگ و متوسط و کوچک بسیاری در این منطقه فعال است، ادامه داد: امروز در جلسه ای با فعالان اقتصادی با مشکلات و دغدغه های این واحدها آشنا شده تا با تبادل اطلاعات بتوانیم به پیشرفت و رشد این واحدها کمک کنیم. 

وی یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور و آذربایجان شرقی را مربوط به سرمایه در گردش آنها دانست و یادآور شد: البته باید توجه داشت این مشکل نشانه خوبی است که تولید و بازار تقاضا در کشور وجود دارد و رکودی در این حوزه ها نداریم. 

فاطمی امین از رشد ۹.۴ درصدی تولید در بخش صنعت طی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ادامه روند کنونی بسیاری از مشکلات کنونی مردم حل خواهد یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :