19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه جامع روزنامه‌نگاری در حال بررسی نهایی در دولت است و پرونده آن تا پایان ماه جاری (دی‌ماه ۱۴۰۱) به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است و قرار بود آذرماه در هیات دولت بررسی و به مجلس ارسال شود اما دولت و همه وزارتخانه ها در این مدت به صورت شبانه روزی درگیر نشست های فشرده تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودند و به همین دلیل اندکی تاخیر شد.
وی ادامه داد: به طور قطع و در دی ماه جاری تلاش خواهیم کرد این لایحه جامع رسانه ای که می تواند به بسیاری از چالش ها و مشکلات جامعه مطبوعاتی و اهالی رسانه پاسخ مثبت دهد در هیات دولت بررسی نهایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در این لایحه کار بسیار بزرگی برای خبرنگاران صورت گرفته و به مطالبه چند دهه‌ای اهالی رسانه توجه شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت تدوین شده است، تصریح کرد که در لایحه جامع روزنامه‌نگاری، مشکلات و تنگناهای فعلی اهالی رسانه شناسایی و راهکارهای خوبی برای امنیت شغلی، حمایت و پشتیبانی از روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه ارائه شده است و تلاش می شود این لایحه در دولت انقلابی سیزدهم به سرانجام برسد.
در لایحه جامع رسانه ای که پس از حدود ۲۰ سال در دستور کار و بررسی ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته به مسایل صنفی، اقتصادی و امنیت شغلی خبرنگاران پرداخته شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات برخی از خبرنگاران برای عضویت در سامانه جامع رسانه ای و صندوق اعتباری هنر هم گفت: معاونت مطبوعاتی پس از احراز صلاحیت خبرنگاران مجوز عضویت آن‌ها در صندوق اعتباری هنر را صادر می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر هم تاکید کرد: همه جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر، به خوبی در حال برگزاری است و با حضور اهالی فرهنگ و هنر، امسال یک دوره درخشان تر و پربارتر را تجربه خواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :