19 دی: معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرحله پایانی عملیات تخریب باقی مانده سازه متروپل آبادان روز پنجشنبه آغاز شد.
فرهاد آریادوست روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قرار بود مرحله پایانی تخریب ساختمان متروپل ۱۸ آذر امسال انجام شود که در اجرا با مشکل روبه رو شد.
وی افزود: پس از خرید تجهیزاتی مانند جک و وینچ های قوی توسط مجری طرح و استقرار آنها در کارگاه، عملیات برشکاری در قسمت های باقی مانده سازه آغاز و آماده‌سازی برای تخریب نهایی انجام شد.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: عملیات ایمن سازی و نصب کابل های ایمن انجام شده تا باقی مانده سازه به سمت مرکز خرید همجوار برنگردد و این سازه ناایمن با کمترین خطر تخریب شود.
آریادوست بیان کرد: مرحله نهایی تخریب باقی مانده ساختمان از امروز آغاز شده و سعی بر این است تا فردا جمعه این ساختمان به طور کامل تخریب شود.
وی گفت: شهروندان به ویژه کسبه و مغازه‌داران اطراف ساختمان متروپل تا تکمیل فرآیند تخریب نهایی ساختمان متروپل، مسایل ایمنی لحاظ شده را رعایت و از تردد در محدوده خطر اعلام شده پرهیز کنند.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان روز جمعه ۱۸ آذر پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار، این عملیات به پایان نرسید.
بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.
در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.
همچنین بخش دیگری از سازه ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

  • نویسنده :
  • منبع :