19 دی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تاکیدات دولت مردمی مبنی بر ساخت منازل ویلایی در شهرهایی کوچک گفت: طرح ساخت مسکن ویلایی در بخشی از مناطق این استان تصویب و همچنین مقرر شد آپارتمان سازی در محدوده ۵۶۰ هکتاری ادامه پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی با اشاره به پیشگامی قم در آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور گفت: در قم برای ساخت مسکن مقدمات الحاق زمین ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان تصویب و در ادامه نیز مواردی از جمله تهیه نقشه‌های اجرایی و مذاکره و انعقاد تفاهم نامه با پیمانکاران توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی با اشاره به مطرح شدن ساخت مسکن ویلایی در سطوح مختلف کارشناسی و رسانه ها گفت: درهمین راستا چندین جلسه در دولت و سایر نهادها برگزار شد و درنهایت در هفته جاری جلسه‌ای با وزیر جدید راه و شهرسازی و معاونین وی، نمایندگان در مجلس و استاندار قم برگزار کردیم.
معاون استاندار قم افزود: باتوجه به اهمیت موضوعاتی همچون مسائل آمایش سرزمینی مطالعات طرح جامع مسائل شهرسازی، فنی و زیربنایی و خدمات عمومی مهاجرت حاشیه نشینی و هزینه های تمام شده و نگهداری، مقرر شد بررسی‌های نهایی ظرفیت های استان در این موارد انجام و در استان تصمیم گیری شود.
معتمدی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، رئیس کل دادگستری، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران عامل آب و گاز و برق و مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران استانی در راستای اجرای مصوبه ی جلسه با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این جلسه پس ارائه گزارشات و نقطه نظرات کارشناسی و فنی دستگاه های مذکور مقرر شد بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و منابع طبیعی زمین های ملی در محدوده های جاده قدیم اصفهان شمال منطقه سه شهر قم، جاده قدیم کاشان و چند منطقه دیگر را برای افراد متقاضی ساخت مسکن ویلایی شناسایی و مقدمات اجرای طرح را فراهم کنند و با توجه اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن وجوه اولیه خود را پرداخت کرده اند، روند ساخت وساز قبلی در محدوده ۵۶۰ هکتاری با قوت ادامه یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :