19 دی: کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: کاهش دما همراه با بارش پراکنده باران که از اواخر نیمه‌شب گذشته در این استان آغاز شده تا امشب ادامه دارد.
محمدجواد ترابیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آسمان استان امروز ابری است و در برخی نقاط بارش باران و در مناطق مرتفع با بارش برف همراه می‌باشد.
وی اضافه کرد: فردا صبح نیز آسمان استان ابری در برخی مناطق بارش باران و برف و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که روز دوشنبه آسمان استان صاف و همراه با وزش باد خواهد بود، ادامه داد: حداقل و حداکثر دمای امروز به ترتیب ۲ و ۷، فردا صفر و ۱۱ و پس‌فردا منفی سه و ۱۳ پیش‌بینی شده است.
به گفته ترابیان، تاکنون بیشترین بارش باران به ترتیب در سنجگان با ۲۲ میلی‌متر، کهندان با ۱۵ میلی‌متر، نایه ۱۱ میلی‌متر و کمترین میزان بارش نیز در قنوات با صفر میلی‌متر ثبت شده است.
وی افزود: در مناطقی مانند قاهان، نویس و دستجرد نیز بارش برف گزارش شده و بیشترین بارش برف مربوط به قاهان بوده‌است.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :