19 دی: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ۳۰۰ هزار دانش آموز در کل کشور از تحصیل بازمانده اند.
محمد وحیدی در گفت و گو با ایسنا به ۸۰۰ هزار نفر افت تحصیلی در کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار بازمانده تحصیلی در مقطع ابتدایی وجود دارد و ۵۰۰ هزار نفر نیز در نرخ گذر تحصیلی کمبود داریم.
وی انسداد مبادی ورودی، نگاه به آینده و آمار و برنامه‌ریزی را دو شاخص مهم سواد آموزی دانست و ادامه داد: با نگاه به آینده متوجه می شویم آمار و داده ها پالایش نشده که این موضوع باید در حوزه سواد آموزی در مناطق روستایی، عشایری و شهری انجام شود.
وحیدی تأکید کرد: در محور اصلی بازماندگان از تحصیل، دستگاه‌های اجرایی همچون مخابرات، پیام فراگیر دهند تا کودکان به سیستم آموزش و پرورش بازگردند؛ همچنین انتظار می رود حوزه بهزیستی، دهیاران، شوراها، گروه‌های جهادی و بسیج نیز همکاری‌های لازم در شناسایی کودکان را داشته باشند.
لزوم افزایش نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی در مقطع متوسطه اول و دوم باید افزایش پیدا کند. 
وی با اشاره به پایین بودن نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی در مقطع متوسطه اول و دوم، اظهار کرد: نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری در مقطع تحصیلی ابتدایی تقریبا قابل قبول است اما در مقاطع بالاتر این نرخ باید تغییر کند.
وی با بیان اینکه مدارس عشایری به ۳ بخش ثابت، سیار و نیمه سیار تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: تجهیز مدارس کانکسی و شبانه‌روزی عشایر در استان اهمیت بسیاری دارد و در این خصوص پیگیری‌های بسیاری انجام می‌دهیم.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مدارس شبانه‌روزی عشایری استان، آنگونه که در شأن دانش آموزان عشایری باشد مجهز نیستند، افزود: تجهیز و رسیدگی به مدارس عشایری موجب افزایش نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیگیر برگزاری جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی هستیم، اضافه کرد: موضوعاتی مانند تغذیه، نگهداری مدارس عشایری، تجهیز و... از مهم‌ترین خواسته‌های آموزش و پرورش استان در رابطه با مدارس عشایری است.
وحیدی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تصریح کرد: مصوبه حذف مدارس کانکسی در سفر رئیس جمهور به استان وجود داشت و پیگیر جذب اعتبارات برای مدارس عشایری نیز هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :