19 دی: رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، «پشمچی‌زاده»، «دستغیب»، «پورسید» و «داوودی» را نامزدهای تصدی ریاست دیوان محاسبات اعلام کرد و گفت: داوطلبان یکشنبه هفته بعد در کمیسیون حاضر می‌شوند تا دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کنند.
حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه کمیته دیوان محاسبات برای انتخاب گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات کل کشور گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس زمان انتخاب رئیس دیوان محاسبات در موعد مقرر افرادی که شرایط لازم را داشته باشند برای ریاست دیوان ثبت نام کرده و کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسئولیت دارد تا ثبت نام کنندگان را از لحاظ وجود مدارک لازم بررسی و از طریق دستگاه نظارتی احراز صلاحیت کند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کمیته مسئولیت دارد تا از ثبت نام شدگان برای حضور در «کمیته محاسبات»، کمیسیون برنامه و بودجه دعوت به عمل آورده تا مصاحبه علمی با آنها انجام شود.
حاجی بابایی بیان کرد: از این رو امروز این اقدامات در کمیته مذکور به پایان رسید و پس از آن رای گیری انجام و نهایتاً ۴ داوطلب در مرحله اول برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.
وی ادامه داد: براساس رای گیری صورت گرفته، «پشمچی‌زاده»، «دستغیب»، «پورسید» و «داوودی» به عنوان نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار روز یکشنبه هفته آینده این کمیسیون تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، ۴ داوطلب به کمیسیون معرفی و در کمیسیون حضور پیدا می‌کنند تا دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کنند، پس از بیان دیدگاهها رأی‌گیری صورت گرفته و ۲ نفر از بین چهار نفر معرفی شده، انتخاب و به صحن علنی معرفی می‌شوند تا در صحن علنی رای گیری نهایی صورت گرفته و مجلس به یک نفر به عنوان ریاست دیوان رای دهد.
حاجی بابایی تاکید کرد: فرد انتخاب شده تا پایان مجلس یازدهم ریاست دیوان محاسبات را بر عهده خواهد داشت.
براساس این گزارش؛ ۲۵ نفر برای تصدی ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کردند، که طی روزهای اخیر برخی داوطلبان از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس به جهت احترام به رای موکلان خود، از تصدی پست ریاست دیوان محاسبات انصراف دادند و برنامه ۱۳ نفر در کمیته دیوان محاسبات بررسی شد که پس از بررسی، ۴ داوطلب به کمیسیون بودجه معرفی شده اند تا مراحل معرفی دو کاندید ریاست دیوان در کمیسیون بودجه پیگیری شود.

  • نویسنده :
  • منبع :