19 دی: کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، خیر آباد استان با دمای هوای منفی ۱۲ درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.
حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان استان زنجان صاف پیش بینی شده و احتمال بارش های پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه تا روزهای پایانی هفته، بارشی در استان پیش بینی نمی شود، اظهار داشت: شرایط جوی پایداری بر استان حاکم خواهد بود.
این کارشناس با بیان اینکه تا آخر هفته جاری هوای سردی در استان حاکم است و دمای هوا کاهش تدریجی خواهد داشت، گفت: هم استانی ها در روزهای سرد سال در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند.
وی بیشینه دمای هوای زنجان را طی شبانه روز گذشته حدود ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: گیلوان با ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه هواشناسی استان بود.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :