19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان و بلوچستان فرصت طلایی را برای مبادلات کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده تا ضمن تامین کالاهای ضروری کشور صادرات نیز به بهترین شکل رونق گیرد، تاکید کرد: مرزهای این استان یک مزیت بزرگ بشمار می‌رود که دولت، دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان را در دستورکار جدی قرار داده است.
احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران افزود: زمینه‌های رشد بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده اما چون محرومیت‌ها از سال‌های گذشته برجا مانده است امکان دارد دستاوردها به چشم نیاید و همچنان دولت تلاش دارد با حضور استاندار جدید در این استان زمینه رفع مشکلات را فراهم و توسعه را برای منطقه رقم بزند.
وزیر کشور در ادامه گفت: به منظور توسعه روز افزون سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۴ هزار میلیارد تومان در سفر هیات دولت و رییس جمهور به این استان مصوب شده است.
وحیدی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای مردم غیور، وفادار، صمیمی و مرزداران گرانقدری هستند که یکی از وظایف ما خدمت به این مردم، رفع مشکلات آنان و کمک به رفع محرومیت‌های از چهره استان است.
وی آب، راه و اشتغال را از مهمترین مسائل در سیستان و بلوچستان مطرح کرد و افزود: دولت تلاش کرده با انجام پروژه‌های کلان نظیر بزرگراهی، گازرسانی و خط ریلی به ارائه خدمات به مردم این استان بپردازد و همچنان با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب در منطقه باید از آنها برای توسعه و رفع مشکل اشتغال بهره گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین مرزهای آبی و معادن سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های ارزشمند بشمار می‌رود که ضمن اهتمام دولت برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید هم سرمایه‌گذاران و مردم در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
وحیدی ادامه داد: علاوه‌بر مصوبات دولت در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چندین شرکت بزرگ در زمینه‌های مختلف نظیر معدن دور هم جمع شدند و با تشکیل کنسرسیوم به دنبال توسعه و پیشرفت این منطقه هستند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان با اقدامات مطلوب صورت گرفته در بسیاری از بخش‌ها نظیر طرح نهضت ملی مسکن و پارک علم و فناوری در رده برتر کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیازمندی‌هایی دارد که ما وظیفه داریم به مردم این استان خدمت کنیم و رئیس جمهور در میدان هستند و دارند تلاش می‌کنند و برخی از کارها نیازمند زمان دارد با وجود همین تحریم و توطئه‌ها در بسیاری از مسائل در حال جلو هستیم.
وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان مشکلاتی در زمینه آب داریم که تذکرات فراوانی به کشور همسایه و طالبان داده شده است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه پیگیر مسائل حقابه هستیم باید مسیرهای دیگر را هم برای برطرف کردن مشکل آب سیستان و بلوچستان دنبال کنیم.
وحیدی تصریح کرد: مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده و در بحث حفر چاه‌های ژرف اقدامات خوبی انجام شده است و در حال خرید دکل برای حفر هستیم.
وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که سرمایه گذاران را برای حضور در سیستان وبلوچستان تشویق کنیم چون این استان طرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
وزیر کشور گفت: سیستان وبلوچستان ظرفیت سرمایه گذاری دهها هزار میلیارد تومانی دارد. بویژه در بخش معادن که از ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان امنیت دارد و باید زمینه حضور سرمایه گذاران را در این استان پهناور ایجاد کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :