19 دی: رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که جزئیات آن قابل بازشناسی است و به عبارتی غرب با شبکه های تلویزیونی مورد حمایت خود انواع شیوه های تروریستی را ترویج کرده و آموزش دادند.
محمد حسن شیخ السلام روز شنبه در «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی منحصر به فرد است و شرایطی که ترور غیر انسانی در آن انجام شد و پذیرش وقیحانه این ترور ناجوانمروانه، این اتفاق را در جایگاه منحصر به فردی قرار داد.
رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه افزود: پدیده تروریسم از جهات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری مورد توجه قرار گرفته است و اقدام ترور شهید سلیمانی که مهمان رسمی کشور عراق بود و توسط یک دولت ثالث مورد ترور قرار می گیرد، مورد تعمل و مطالعه است.
وی افزود: در روابط بین الملل تروریسم از سه جنبه مورد توجه است.‌نخست موج اول که اوایل قرن نوزدهم است و موج دوم در جنگ جهانی دوم رخ داد و موج سوم که مذهبی است. در سال‌های اخیر با ظهور داعش موج چهارم شکل گرفت که به دلیل ترکیب آن با فناوری و نوع فعالیت آنها، ادبیات جدیدی در تروریسم ایجاد کرد.
شیخ الاسلام ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که جزئیات آن قابل بازشناسی است. شهادت سردار سلیمانی را با گونه ای از تروریسم که در ماه های اخیر در کشور رخ داد شبیه می دانم. به این نحوه که با سو استفاده از اعتراضات به حق مردم، دشمنان شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کردند. به عبارتی غرب با شبکه های تلویزیونی مورد حمایت خود انواع شیوه های تروریستی را ترویج کرده و آموزش دادند. مطالعه موج پنجم تروریسم می تواند در دستور کار این جلسه علمی مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :