19 دی: وزیر کشور از شهید قاسم سلیمانی به عنوان سومین چهره برجسته انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: شهید ما به چنین جایگاهی رسیده است که امروز یک از نشانه های شناخت انقلاب شده است.
احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی به عهد با خدا عملکرد و شان یک فرد بالاتر از این نمی‌تواند باشد و کسانی که به عهد با خدا عمل کردند ستارگان هدایت شدند.
وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی پس از امام و رهبر معظم انقلاب چهره سوم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: شهید ما به چنین جایگاهی می‌رسد که امروز یکی از نشانه های شناخت انقلاب شده است.
وی از شهید سلیمانی به عنوان یک وجود توسعه یافته یاد کرد که با عرفان و عشق دیدار به خداوند راه خود را در یک جهاد عارفانه ادامه دهد.
وحیدی ارتباط عاطفی شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا را مورد اشاره قرار داد که در کنار شجاعت و قدرت عملی او در مسیر جهاد شخصیتی بی نظیر از وی ساخته بود و می توان گفت، او دارای یک شجاعت به‌سزا به همراه تمام تدابیر و ملاحظات است که شجاعت او از جنس یک ماجراجویی نبود بلکه از جنس یک تدبیر و عقلانیت بود.
وزیر کشور تاکید کرد: مدرسه شهید سلیمانی برای همه افرادی که می‌خواهند در مسیر انقلاب باشند یک الگوی روشن است.
سرلشکر صفوی: نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است
سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا نیز در همایش با بیان اینکه نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته هم اشتباهات بسیاری را مرتکب شدند و هم شکست های بسیاری را پذیرفتند که یکی از اشتباهات راهبردی آن ها نیز به شهادت رساندن دو سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.
وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس جبهه مقاومت اسلامی نابود می شود همانطور که آمریکایی‌ها در حمله نظامی به افغانستان و حمله نظامی به عراق دچار اشتباهات راهبردی شدند.
وی یکی از مشکلات و اشتباهات آمریکایی ها را نداشتن درک و فهم درست از قدرت ملت ها و مقاومت دانست و اظهار داشت: آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود، کاملا از آنچه در تاریخ گذشته جهان و منطقه رخ داده متفاوت خواهد بود.
این فرمانده عالی رتبه با تاکید بر اینکه یک نظم جدید در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است، افزود: نظم نوین جهانی که آمریکایی ها بر محور تک قطبی شدن قدرت به دنبال آن بودند، کاملاً شکست خورده است.
رحیم صفوی با یادآوری اینکه رویارویی جبهه مقاومت با استکبار ادامه دارد، اظهار داشت: راهبرد جبهه استکبار تحمیل قدرت از طریق قدرت نظامی جنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای است و جبهه مقاومت و رهبری انقلاب اسلامی و راهبرد رهبر معظم آن قدرت نرم تمدن سازی و قدرت نرم است.

  • نویسنده :
  • منبع :