19 دی: رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان (استان تهران) گفت: این منطقه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دارد که تعداد مدرسه‌ها با این جمعیت تناسب ندارد؛ بنابراین ساختن حداقل ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس، یک ضرورت است و باید فوری انجام شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بهارستان افزود: انتظار داریم خیرین هم پای کار بیایند تا کار (ساخت این شمار مدارس)، سریع پیش برود. 

آیت الله رئیسی اظهار داشت: پروژه های در دست اجرای این شهرستان حاصل تلاش و اقدامات بسیاری است که لازم است برای ساماندهی برخی از آنها سازمان اوقاف و شخص آقای خاموشی ورود کند. این شهرستان موقوفاتی دارد که باید دید بر اساس وقفنامه چه اقداماتی برای رفع محرومیت در این شهرستان می توان انجام داد.

رئیس جمهور گفت: کارکرد وقف برای رفع فقر و محرومیت و توسعه منطقه ای است و همه این موارد از جمله مسائلی است که می تواند در بهارستان جلوه کند.در این منطقه با توجه به نظر واقف و کارکرد وقف می توان هم برای رفع محرومیت در منطقه و هم در مورد مسائل فرهنگی، اقداماتی انجام داد. 

آیت الله رئیسی ادامه داد: سرمایه بزرگ این شهرستان ایمان این مردم است، عشقشان به اهل بیت و عاشورایی بودن آنان است که آنان را از هر نوع آسیبی صیانت می کند. مساجد و تکایا از سرمایه های فرهنگی این منطقه است که می تواند از جوانان صیانت کند و به فضای این شهرستان نورانیت ببخشد.

رئییس جمهور با اشاره به اینکه در برابر تهاجمات فرهنگی باید سرمایه های فرهنگی عظیم مردم را حفظ کرد و به کار گرفت افزود: باید فرهنگ عظیم توجه به اهل بیت و عاشورایی مردم شهرستان بهارستان را حفظ کرد و به نیاز فرهنگی مردم توجه کرد. 

رئیس جمهور بیان کرد: از دیگر اقدامات برای صیانت فرهنگی، همین سالن های ورزش و ایجاد مدارس است که می تواند بخشی از نیاز به مدرسه و آموزش را در منطقه پاسخگو باشد و به حتم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. این کار جدی هم باید به دست توانای مسئولان منطقه انجام گیرد و انجام این کارها در گروی مشارکت شماست و آن را هم همت کنید . 

طرح ها در زمان خودش انجام شود 

رییس جمهور کشورمان با اشاره به طرح های در دست اجرا یا اجرا شده در شهرستان بهارستان اظهارداشت: این طرح هایی که بیان شد در زمان خودش انجام گیرد تا مردم سال های بسیاری چشم انتظار نباشند؛ به عنوان مثال ۶ سال از آغاز به کار بیمارستان حضرت ابوالفضل سپری شده است و انتظار تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها، انتظار و مطالبه به حقی است. 

آیت الله رئیسی یادآور شد: منطقه بهارستان با وجود تمامی محرومیت ها، برخورد از همت مردم است و کارهای خوبی برای آن انجام شده اما این اقدامات پاسخگوی تمام نیاز منطقه نبوده است از همین رو باید کارهایی برای رفع نیازهای اولیه منطقه انجام داد. 

به طرح های حوزه بانوان توجه خاص شود  

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز یکی از طرح های حوزه بانوان است که باید نسبت به این بخش نیز باید توجه خاص شود. 

وی اظهار داشت: بخشی از مساله را باید دوستان در بهزیستی دنبال کنند و به مسائل اجتماعی این شهرستان توجه شود، این شهرستان از یک سری مواهب مثل نزدیک بودن به تهران برخوردار است اما مشکلاتی نیز دارد که به این مشکلات توجه شایسته و بایسته نشده است که باید رفع کرد. 

تاکید رییس جمهور بر سرعت بخشی کارها 

رئیس جمهور گفت: دیدار مردم در سفرهای استانی و شهرستانی برای من مغتنم است اما در راس آنها تاکید بر سرعت بخشی به اجرای کارها و پیگیری مشکلات در اولویت قرار دارد.

آیت الله رئیسی، متدین بودن مردم و وجود خانواده های شهدا را دلیل صدق مدعای بر ولایتمدار بودن مردم این منطقه عنوان کرد و برای همین ولایتمداری مردم است رفع مشکلاتشان نیز برای مسئولان باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس جمهور در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که آن میزان نیاز و مشکلاتی که در منطقه بهارستان دیدم بیش از دیگر مناطق استان تهران است و همت فوق العاده مدیران را می طلبد.  

وی بخشی از مشکلات را به حوزه اوقاف مربوط دانست و اظهارداشت: این مشکلات به حتم از سوی سازمان اوقاف پیگیری خواهد شد و معاون مناطق محروم نیز پیگیر این مساله خواهد بود. 

باید از ظرفیت کار آفرینان در بهارستان استفاده کرد 

آیت الله رئیسی در عین حال افزود: فرهیختگان، سرمایه گذاران و کارافرینان برتری در شهرستان بهارستان داریم که باید از ظرفیت آنها برای سرمایه گذاری در حوزه های اجتماعی، توسعه اقتصادی و فرهنگی بهره گرفت. به عنوان مثال همین صنایع موجود در بهارستان می تواند توسعه یابد و به عنوان پشتوانه ای برای شهر تهران مطرح شود. همچنین مشکلات فعلی به سرعت رفع شود تا گام های بعدی برای توسعه منطقه برداشته شود. 

برخورد با افردی که در ادارات موجب نارضایتی مردم می شوند

وی اعلام کرد: کوچکترین مشکل و اختلاف در سیستم های اداری پذیرفته نیست، ناسلامتی، سیستم اداری را در نظر مردمی که منتظر خدمت مخلصانه هستند، ناکارآمد نشان می دهد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید با افرادی که در ادارات موجب نارضایتی مردم می شوند برخورد شود، اگر کسی نیز روحیه تحولی ندارد، پذیرفته نیست، باید او را کنار گذاشت.

رئیس جمهور به مشکل زمین برای احداث سازمان ها و دستگاه های اجرایی در شهرهای تازه تاسیس هم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که برای شهرستان های تازه تاسیس این است که ادارات به دنبال این هستند که یک جای ملکی داشته باشند؛ این در حالی است که در شهرستان های جدید که امکان استقرار همه سازمان ها و ادارات نیست، یک مجتمع اداری می تواند با هزینه و نیروی کمتر به شکل چابک فعالیت و خدمت رسانی کند.

  • نویسنده :
  • منبع :