19 دی: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ با رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۵۱.۳ میلیون دلار رسید.
دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ به ۵۱.۳ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش داشته است.
در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۷.۲ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.
بر اساس این گزارش در ۱۱ماهه ۲۰۲۲ ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد ۱۱ درصدی داشته است. در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۶.۸ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه ۲۰۲۲ به ۴۰.۳ میلیون دلار افزایش‌یافته است.
واردات این کشور از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ رشد ۱۰ برابری داشته و به ۱۱ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۱ تنها ۱.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل‌توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۱۱ماهه ۲۰۲۲ رتبه ۱۷۵ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۱۷۱ را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش در نوامبر ۲۰۲۲ صادرات آمریکا به ایران ۴.۷ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران ۰.۱ میلیون دلار اعلام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :