19 دی: رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور ونزوئلا به تهران توافق‌های مفیدی برای گسترش روابط دو کشور به دست آمده است، گفت: اجرای این تفاهم‌ها می‌تواند ظرفیت‌های متنوع دو کشور را در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه عملیاتی کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه «خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار صمیمی و دوستانه است، گفت: در سفر آقای مادورو به تهران مذاکرات سازنده‌ای داشتیم که به توافقات مفیدی برای گسترش روابط دوجانبه منتج شد.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری از اینکه در دوره ماموریت سفیر جدید ونزوئلا گام‌های موثری در مسیر اجرای این توافقات برداشته شود، افزود: اجرای این تفاهمات می‌تواند ظرفیت‌های متنوع دو کشور را در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه عملیاتی کند. 

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روحیه استقلال‌طلبی مردم ونزوئلا آنها را به ملتی ممتاز در منطقه تبدیل کرده است، اظهار داشت: تمایل امروز آمریکایی‌ها برای نزدیکی به ونزوئلا نه از سر دوستی بلکه ناشی از نیاز این کشور به منابع انرژی است. 

«خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این مراسم با ابلاغ سلام رئیس جمهور و مردم ونزوئلا به آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ملت و دولت ونزوئلا قدردان حمایت‌های دولت و مردم ایران هستند و بنده در دوره ماموریتم تمام تلاش خود را برای گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌کار خواهم گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :