19 دی: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که زمان آن فرا رسیده تا واشنگتن و تل آویو موضع مشترکی علیه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کنند.
رسانه های اسرائیلی به نقل از سخنرانی مجازی بنیامین نتانیاهو برای لابی راستگرای «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک)، نوشتند: زمان آن فرا رسیده که اسرائیل، آمریکا و کشورهای دیگر صف واحدی تشکیل دهند.
نتانیاهو افزود: من مشتاقانه منتظر رایزنی در مورد این موضوع با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و تیم او هستم. فکر می کنم امروز بیش از هر زمان دیگری در مورد موضوع ایران اشتراک نظر داریم.
نتانیاهو مدعی شد که در جریان اعتراضات اخیر، جهانیان دریافتند که آنچه این رژیم از مدت ها پیش در مورد جمهوری اسلامی گفته بود، صحیح است.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر دیروز به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در این باره گفت: آمریکا و اسرائیل در سطح استراتژیک مبنی بر اینکه ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد، کاملا با یکدیگر اتفاق نظر دارند و همسو هستند.
سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن گفت که ما به صراحت نظرات مخالف خود را به اسرائیل می گوییم و آنها نیز نظر مخالف خود را به ما اطلاع می دهند.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: ما معتقدیم که دیپلماسی همچنان موثرترین و بادوام ترین روشی است که به وسیله آن می شود از دسترسی ایران به سلاح هسته ای به صورت کامل جلوگیری کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی در هفته ها و ماه های اخیر گفت: اما ایرانی ها به صورت مکرر به یک توافق دیپلماتیک پشت کرده اند. از ماه سپتامبر (شهریور/مهر) تاکنون آمریکا بر مساله بازگشت به برجام تمرکز نکرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :