19 دی: کارشناس هواشناسی قم گفت: بارش برف که از بامداد امروز در این استان آغاز شده‌ است، تا اوایل امشب ادامه دارد.
محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای امروز آسمان کماکان ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف تا اوایل غروب در شهر قم، شهرستان‌ها و بخش‌های استان پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که بارش برف در جنوب استان به‌ویژه شهرستان کهک شدیدتر است، اضافه کرد: برای فردا نیز آسمان ابری در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده همراه خواهد بود؛ میزان بارش کمتر از امروز خواهد بود.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
وی ادامه داد: از اواخر فردا شب ابرناکی کاهش می‌یابد و آسمان باز می‌شود؛ روز پنجشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری و احتمالا با مه صبحگاهی و کاهش دما همراه خواهد بود.
به گفته وی، حداکثر دمای امروز چهار، فردا پنج و روز پنجشنبه هفت پیش‌بینی می‌شود، حداقل دمای امشب صفر، فردا صفر و پس‌فردا نیز منفی یک خواهد بود.
وی بیان کرد: برای روز جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری، شنبه کمی ابرناک و از روز سه‌شنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :