19 دی: معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل گفت: مهندسی حشرات در دستور کار وزارت دفاع امریکا قرار دارد که تهدیدی علیه کشور ماست.
محمدعلی لطیفی روز سه شنبه در شورای پدافند غیرعامل جنوب کرمان اظهار کرد: آمریکا ۳۳۶ پایگاه تحقیقاتی بیولوژیکی فراسرزمینی در نزدیکی کشورهایی همچون ایران، روسیه و چین دارد که عمده اهداف آنها کار بر روی مهاجمان زیستی و انقراض ژنتیکی گونه‌های گیاهی و جانوری است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز روی کنترل رفتار ملخ ها کار می کند و طغیان های جمعیتی آنها می تواند کشور را درگیر هجوم قرار دهد.
لطیفی با بیان اینکه مساله زمان، روش کنترل و مدیریت مهاجمان زیستی اهمیت زیادی دارد اظهارداشت: اینک زمان طلایی کنترل حشرات مهاجم را از دست داده‌ایم و این مهم هزینه‌های کنترل را بالا برده است.
وی با بیان اینکه در مبحث دیده‌بانی ضعیف هستیم اضافه کرد: خوب به یاد داریم که روسیه، کشور آمریکا را به دلیل طراحی ویروس زیکا برای کاهش جمعیت متهم کرد که ناقل این ویروس پشه آئدس بود که در هرمزگان هم پیدا شده است.
لطیفی با اشاره به اینکه جنگ کنترل و کاهش جمعیت از دیگر تهدیدهاست ادامه داد: در دوره پنجم تهدیدات زیستی و مبتنی بر ژنتیک هستیم.
وی اضافه کرد: در مقابل مهاجمان زیستی به سمت شکنندگی و آسیب پذیری می رویم لذا ضرورت دارد که به سمت پایداری در این عرصه برویم.
لطیفی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مصونیت بخشی کشور در مقابل طیف وسیعی از تهدیدهاست اظهار کرد: به دلیل ماهیت حق طلبی انقلاب اسلامی، تمامی ظالمان دنیا در مقابل ما هستند و به صورت لحظه‌ای برای ما برنامه‌ریزی می کنند که البته به دلیل موقعیت اقلیمی کشور نیز با تهدیدهای طبیعی مواجه هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :