19 دی: کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: از امروز تا روز جمعه دمای هوا در این استان به‌طور میانگین پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود و در صبح روز جمعه به منفی ۶ درجه می‌رسد.
محمدرضا قاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این‌که ابرناکی آسمان امشب ادامه دارد، حداقل دما برای صبح فردا منفی یک و فردا شب با توجه به صاف بودن و باز شدن آسمان، دمای هوا برای صبح روز جمعه ۶ تا هفت درجه زیر صفر پیش‌ بینی‌ شده‌است.
وی با بیان این‌که صبح جمعه دمای هوا در ارتفاعات غرب و جنوب استان منفی ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی‌ می‌شود، اضافه کرد: امروز نیز بارش باران همراه با ابرناکی و بارش پراکنده برف در ارتفاعات تا چند ساعت آینده ادامه دارد.
وی با بیان این‌که بارش در اواخر وقت امشب قطع می‌شود،‌ ادامه داد: حوالی ظهر فردا آسمان باز می‌شود و دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.
قاضی بیان کرد: آسمان در روز جمعه صاف تا کمی ابری است و از اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد بود؛ از روز شنبه به بعد نیز حداکثر و حداقل دما بین چهار تا منفی سه درجه سانتی‌گراد است.
وی با بیان این‌که از روز سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و قم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: حداکثر دما برای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب سه، چهار، سه پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، میزان بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته در شکوهیه، سالاریه، سلفچگان، کهک، دستجرد، جعفریه، جمکران و کهندان به ترتیب ۷، ۲.۸، ۲.۹، ۶.۸، ،۲، ۰.۲، ۶.۶ و ۶.۹ ثبت شده است.
کارشناس هواشناسی قم افزود: وسف واقع در بخش کهک با ۱۲ و سنجگان واقع در بخش سلفچگان با ۷.۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان قم به خود اختصاص داده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :