19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ۱۰۰درصد از اعتبار مصوب طرح های ورزشی مرتبط با سفر رئیس جمهور به این استان، در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جذب شده است.
ابراهیم سانی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سفر رئیس جمهور کشورمان به استان قم در دی ۱۴۰۰، چهار مصوبه در حوزه ورزش داشت.
وی ادامه داد: یکی از مصوبات آن سفر، اختصاص مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور شامل واریز ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بود که این طرح اکنون در دست اجراست.
وی ادامه داد: این طرح هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی دارد و اجرای سقف طرح به پایان رسیده و در مرحله تکمیل سایر بخش ها است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای مناسب سازی مجموعه ورزشی تختی ویژه بانوان با واریز ابتدایی پنج میلیارد تومان توسط وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور به قم است.
وی افزود: رقم تخصیص داده شده به این طرح نیز ۱۰۰ درصد است و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد. اکنون محصور سازی پیست تارتان دو و میدانی،‌ احداث رختکن، اصلاح نور و بازسازی چمن مصنوعی این طرح تکمیل شده است.
سانی خانی به اشاره به سومین طرح مصوب سفر رئیس جمهور به قم گفت: اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل خانه ورزش های رزمی و استخر قایقرانی مجموعه هفتم تیر توسط استان قم در سال ۱۴۰۱ در آن سفر مصوب شد که طرح استخر قایقرانی ۷۵ درصد پیشرفت دارد و با عنایت به تخصیص بخشی از اعتبار مصوب با اولویت بازسازی استخر عملیات اجرایی آغاز شده است.
وی اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل زمین های چمن مصنوعی استان به ترتیب ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و پنج میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ را از دیگر طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به قم ذکر کرد و افزود: احداث پنج زمین چمن مصنوعی در سطح استان هدف گذاری شده است که احداث ۲ زمین چمن در روستاهای شهرستان کهک و شهر سلفچگان آغاز شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :