19 دی: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و خروج از آن چه که بن بست در مذاکرات نامید، ابراز امیدواری کرده است.
به گزارش پایگاه "واتیکان نیوز"، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان در گفتگو با پایگاه خبری "واتیکان مدیا" درباره مذاکرات رفع تحریم‌های وین با ایران مدعی شد: در پرونده هسته‌ای ایران یک بن بست وجود دارد و مذاکرات شکست خورده است.
وی در ادامه ادعاهایش افزود: جلسات و گفت و گوهای زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که آژانس نمی‌خواهد این خلاء سیاسی را در مورد چنین موضوع مهم و خطرناکی رها کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سپس ادامه داد: دو مسیر وجود دارد: اولین مسیر توافق کلی یا همان برجام است و مسیر دوم مذاکرات دوجانبه میان آژانس و ایران است.ما پیشرفت بدست نیاورده ایم. 
گروسی با اشاره به پیشرفت برنامه هسته ای ایران مدعی شد: ایران در حال پیشرفت است. این پیشرفت در فرآیند غنی‌سازی اورانیوم، و در توسعه و ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر است. این امر واقعاً نگران‌کننده است، زیرا این پیشرفت ها گام‌هایی در جهت گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند، در حالی که ما باید از آن اجتناب کنیم. 
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: امیدوارم بتوانم به تهران بروم. من همیشه می گویم که آژانس محل توافق و  بستری برای درک متقابل است. بنابراین من آماده سفر هستم و در صورت امکان، در اسرع وقت سفر به ایران را دوباره شروع می کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :