19 دی: رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از افزایش تعداد فوتی‌های حادثه انفجار گاز در این شهر به ۶ نفر خبر داد.
رسول معروفی بامداد جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون اجساد ۶ نفر شامل ۲ کودک، ۲ مرد و ۲ زن که همگی اعضای یک خانواده بودند از زیر آوار بیرون آورده شده و سه مجروح این حادثه نیز برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.
وی اضافه کرد: یکی از ماموران آتش نشانی نیز هنگام آوار برداری دچار مصدومیت شد که بلافاصله از سوی امدادگران برای مداوا به بیمارستان شهیدقلی‌پور بوکان اعزام شد.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بخش زیادی از آواربرداری این منزل مسکونی انجام شده اما برای اطمینان بیشتر تا اتمام آواربرداری این واحد مسکونی تخریب شده، عملیات امداد و نجات ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: پس از وقوع این حادثه، ۱۵ نفر از نیروهای آتش نشانی از چهار ایستگاه به محل اعزام شده و تعدادی از نیروهای ذخیره نیز برای کمک به امدادگران فراخوانده شدند.
معروفی در خصوص علت اصلی این حادثه اعلام کرد: هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست و کارشناسان شرکت گاز در حال بررسی علت آن هستند اما شرایط و شیوه تخریب ساختمان شبیه انفجار گاز است.
پس از وقوع حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در کوچه بهار خیابان ورزش بوکان روبه‌روی میدان فوتبال وحدت این شهر شمار زیادی از شهروندان برای کمک رسانی به حادثه دیدگان خود را به محل رسانده و باعث ایجاد ترافیک و ازدحام جمعیت شدند.


تکمیلی/علت تخریب واحد مسکونی در بوکان انفجار مواد محترقه بود

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: پس از بررسی کارشناسان و آواربرداری مشخص شد که حادثه تخریب واحد مسکونی در این شهر ناشی از انفجار مواد محترقه انباشت شده در این واحد بوده است.

 رسول معروفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آواربرداری این واحد مسکونی با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و سه دستگاه کمپرسی از شب گذشته شروع شد و امروز به پایان رسید. 

وی افزود: بر اثر شدت انفجار این حادثه دیوارهای چند واحد مسکونی در همجوار ساختمان محل انفجار هم آسیب دیده که به دلیل شدت آسیب یک واحد مسکونی با دستور مسوولان تخلیه شده است. 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: با تلاش ماموران آتش نشانی اجساد ۶ نفر شامل ۲ کودک، ۲ مرد و ۲ زن که همگی اعضای یک خانواده بودند از زیر آوار بیرون آورده شده و سه مجروح این حادثه نیز برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یکی از ماموران آتش نشانی نیز هنگام آوار برداری از ناحیه سر دچار مصدومیت شد که بلافاصله از سوی امدادگران برای مداوا به بیمارستان شهیدقلی‌پور بوکان اعزام شد. 

معروفی یادآور شد: پس از وقوع این حادثه، ۱۵ نفر از نیروهای آتش نشانی از چهار ایستگاه به محل اعزام شده و تعدادی از نیروهای ذخیره نیز برای کمک به امدادگران فراخوانده شدند.


  • نویسنده :
  • منبع :