19 دی: با وجود آن که انگلیس در تلاش برای تحریم سپاه پاسداران به عنوان یک گروه ترویستی است، اما یک مقام وزارت خارجه انگلیس اذعان کرده هنوز دولت لندن در این مورد به نتیجه نرسیده است.

به گزارش رویترز، «لئو دوچرتی»، معاون وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در پارلمان این کشور گفت که انگلیس فعالانه در حال بررسی تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی است، اگرچه هنوز به تصمیم نهایی در این مورد نرسیده است.

دوچرتی در جریان گفتگوها درباره وضعیت ایران در مجلس عوام انگلیس که طی آن برخی از قانونگذاران خواستار ممنوعیت قانونی سپاه پاسداران شده بودند، گفت: «این اشتباه است که از هم اکنون در مورد نتیجه اقدامات دولت در مورد این موضوع حدس بزنم، هنوز هیچ چیز به صورت کامل و نهایی شده مشخص نیست.»

معاون وزیرخارجه انگلیس در ادامه ادعا کرد: «می‌توانم بگویم که تماس‌ها در سراسر کشور برای متحد کردن مواضع همه طرف ها علیه سپاه پاسدران در حال انجام شدن است و ما این مسئله را بسیار جدی گرفته ایم.»

براساس ادعای رویتز، توقیف سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی به این معنی است که عضویت در آن، شرکت در جلسات و حمل نشانه های آن در ملاء عام در انگلیس جرم به حساب می آید.

پیشتر اقدام مشابه آمریکا علیه سپاه پاسداران در زمان دولت ترامپ با واکنش های گسترده ای در منطقه روبرو شد و از جمله مقامات دولت سوریه و عراق طرح واشنگتن علیه سپاه پاسداران را به شدت رد کردند.

از سوی دیگر به نظر می رسد که در بسیاری از کشورهای غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد و هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح های ضدایرانی واشنگتن از جمله تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نیستند. حقیقت آن است که نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست مورد اذعان بسیاری از مقامات اروپایی و غربی است و هرگونه اقدام غربی ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در واقع با ادعاهای آنها درباره مبارزه با تروریست تناقض دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :