19 دی: در ادامه دخالت ها و سیاست های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، نشریه آمریکایی پولیتیکو امروز جمعه نوشت که اسامی ۴۰ شخص حقیقی و نهاد حقوقی ایرانی در پیش‌نویس فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران قرار گرفته است.
پولیتیکو در گزارش خود آورده است: پیش نویس اسناد تحریم های جدید که در اختیار پولیتکو قرار گرفته حاکی از طرح اتحادیه اروپا برای اعلام فهرست جدید تحریم علیه ایران است که ۴۰ شخص حقیقی و نهاد حقوقی را شامل می شود.
پولیتکیو براساس گزارش خود، حمید سجادی وزیر ورزش و ۱۲ مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا عنوان کرد و نوشت: "نام ۱۷ فرد حقیقی از جمله فرمانداران، نمایندگان، وزیران و مدیران برون مرزی صداوسیما در پیش نویس بسته تحریمی جدید دیده می شود."
به نوشته این نشریه، "سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و برخی زیرمجموعه های آن نیز از جمله ۲۰ نهاد حقوقی" هستند که در فهرست پیش نویس تحریم های جدید اتحادیه اروپا قرار دارند.
پولیتیکو افزود که پیش نویس تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بعد از نهایی شدن در اختیار سفیران کشورهای عضو قرار می گیرد تا در صورت کسب موافقت تمامی اعضا، در نشست بعدی وزیران خارجه در همین ماه میلادی امضا شود.
به گزارش ایرنا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، آمریکا و متحدان اروپاییش همواره بر طبل تحریم ها برای فشار بر جمهوری اسلامی کوبیده اند.
اگرچه نشریه پولیتیکو، مسائل حقوق بشری مرتبط با اغتشاشات اخیر در ایران را دلیل پیش نویس جدید تحریم های اتحادیه اروپا اعلام کرده اما تحریم موضوع جدیدی نیست و دولت های غربی به بهانه مسائل هسته ای یا نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی نیز در گذشته تحریم هایی را علیه کشورمان اعمال کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :