19 دی: مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به برودت و سرمای شدید هوا در روزهای اخیر و با تدابیر صورت گرفته مصرف انرژی در تاسیسات گرمایشی و روشنایی اماکن متبرکه رضوی را به حداقل رسانده‌ایم.
مصطفی فیضی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سرما و برودت هوا در این ایام حضور زائران در ساعات شب برای انجام زیارت و اعمال عبادی کمتر از ساعات روز است که با برنامه‌ریزی انجام شده فضاها و رواق‌هایی که زائران در آن حضور کمتری داشتند از مدار خدمت رسانی خارج شده‌اند.
وی افزود: همچنین در شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد، رواق‌های زیرسطحی دارالحجه و دارالمرحمه نیز روشنایی و گرمایش را به حداقل ممکن رسانده‌ایم.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: روشنایی گلدسته‌ها، صحن‌ها و ورودی های کم تردد حرم مطهر نیز با رعایت استانداردها به حداقل ممکن کاهش یافته است.
فیضی افزود: در رواق‌های پیرامون روضه منوره رضوی و رواق بزرگ امام خمینی(ره) کماکان و با کیفیت گذشته میزبانی از زائران صورت می‌پذیرد.
به گفته کارشناس هواشناسی خراسان رضوی، شهر مشهد دیشب با ثبت دمای ۲۰ درجه زیر صفر، سردترین شب را در بین مراکز استانی کشور سپری کرد. این در حالی است که بیشینه دمای دیروز مشهد نیز در گرمترین ساعات ۱۰ درجه زیر صفر گزارش شده است.
 
  • نویسنده :
  • منبع :