19 دی: وزیر خارجه انگلیس به اعدام «علیرضا اکبری» جاسوس ایرانی-انگلیسی که بامداد امروز(شنبه) به دار آویخته شد، واکنش نشان داد.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اعدام علیرضا اکبری، جاسوس ایرانی-انگلیسی که به اتهام افسادفی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد، در توییتی یاوه‌گویی کرد!
کلورلی در توئیتر نوشت: ایران یک تبعه انگلیس را اعدام کرد. این اقدام باید به قوی‌ترین شکل ممکن محکوم شود.
وی در ادامه با ابزار همدردی با خانواده «ابرجاسوس» انگلیسی، تهران را به پاسخ تهدید کرد و نوشت «این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.»

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه امروز اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

یاوه‌گویی کلورلی در حالی است که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضائی برای وی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات «متقن» موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :