19 دی: وزیر ورزش و جوانان پیرامون واکنش این وزارتخانه درباره به کاربردن جعل نام خلیج فارس توسط طرف عراقی گفت: پیگیری‌های جدی را شروع کردیم و منتظر پاسخ هستیم.
سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درگفتگو با خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که وزارت وزرش چه اقدامی در مقابل به کاربردن نام جعلی «خلیج فارس» در بازی‌های جام ملت‌های خلیج فارس انجام داده است؟ گفت: ما با طرف عراقی و همچنین با وزارت امورخارجه، مکاتبه کردیم، و پیگیری‌های جدی را شروع کردیم و منتظر پاسخ هستیم.
بر اساس این گزارش؛ بیست و پنجمین دوره رقابت‌های فوتبال جام کشور‌های حاشیه خلیج فارس موسوم به «جام خلیج» در بصره در جنوب عراق افتتاح شد.
شرکت پست عراق نیز به همین مناسبت، تمبر‌ها و کارت پستال‌هایی از جام ملت‌های خلیج فارس چاپ کرد.
این تمبر‌ها و کارت پستال‌ها به دستور هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق با عنوان جعلی خلیج عربی منتشر شده‌اند.
وبسایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا هم در خبری که از حضور «جانی اینفانتینو» رئیس فیفا در مراسم افتتاحیه این جام منتشر کرد از این نام استفاده کرد!
این اقدام عراقی‌ها با واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان هم رو به رو شد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۹ دی ماه در نشست خبری درباره استفاده از عبارت جعلی به جای خلیج فارس توسط عراق، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در این زمینه واکنش نشان داد، حتی پیش از اینکه این موضوع در فضای رسانه‌ای ما در داخل مطرح شود و جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی بلافاصله در این زمینه به صورت رسمی واکنش نشان داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :