19 دی: وزارت خارجه آمریکا در تداوم واکنش مداخله جویانه در خصوص مسائل داخلی ایران، درباره اعدام "علیرضا اکبری" شهروند دو تابعیتی ایرانی - انگلیسی به جرم جاسوسی برای انگلیس، با تکرار ادعاها و همسو با لندن، اجرای این حکم را دارای انگیزه سیاسی و ناعادلانه خواند.
قوه قضاییه ایران روز شنبه اعلام کرد علیرضا اکبری، محکوم به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به دار مجازات آویخته شد. اعلام این خبر تاکنون واکنش های مداخله جویانه آمریکا و اروپا را به همراه داشته است.
بر اساس گزارش ها، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در واکنش به اجرای این حکم، مدعی شد اعدام علیرضا اکبری دارای انگیزه سیاسی و ناعادلانه است.
در همین حال، جین هارتلی سفیر آمریکا در انگلیس نیز مدعی شد این اعدام هولناک و مشمئز کننده است.
سفیر آمریکا در لندن اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا به همراه انگلستان این اقدام بیرحمانه را محکوم می کند. ما با خانواده علیرضا ابراز همدردی می کنیم.
پیش از این نیز، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه به وقت محلی در اولین واکنش دولت بایدن پس از اعدام "علیرضا اکبری" گفت: از شنیدن خبر اعدام علیرضا اکبری یک شهروند انگلیسی-ایرانی وحشت کردم.
مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: بازداشت های ناعادلانه، اعترفات اجباری، دادگاه های ساختگی و اعدام ها با انگیزه سیاسی که جمهوری اسلامی انجام می دهد، باید متوقف شود.

  • نویسنده :
  • منبع :