19 دی: اتحادیه اروپا با مداخله در امور داخلی ایران بیانیه‌ای را در رابطه با اعدم جاسوس انگلیس منتشر و این اقدام را محکوم کرد.
اتحادیه اروپا در بیانیه مداخله‌جویانه خود با محکوم کردن اجرای حکم علیرضا اکبری، مقام سابق ایران که سال‌ها برای دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس جاسوسی کرده بود، مخالفت خود را با صدور حکم اعدام در هر شرایطی اعلام کرد.
در این بیانیه که در ادامه مداخله‌های آشکار اروپا در امور داخلی کشورمان منتشر شده، آمده است: اعدام یک شهروند اروپایی یک رویداد وحشتناک است که اتحادیه اروپا آن را به دقت دنبال خواهد کرد.
بنابر گزارش وب سایت سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همچنین در این بیانیه از ایران خواسته شده است تا در آینده از صدور حکم اعدام پرهیز کند.
به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه ایران روز شنبه اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.
پس از اعلام این خبر، نخست وزیر و وزیر امورخارجه انگلیس در ادامه مداخله‌های آشکار مقامات این کشور در امور داخلی ایران به اجرای حکم علیرضا اکبری واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.
 مقامات لندن بدون اشاره به این واقعیت که علیرضا اکبری برای دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس فعالیت می‌کرده، مدعی شدند که حکم او ناعادلانه و با انگیزه سیاسی بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :