19 دی: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه طی سخنانی در مراسم اعطای «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» گفت، امروز که به حاج قاسم سلیمانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وی از مکان و زمان خود فراتر است و شهید همه امت اسلامی به شمار می‌رود.
سید حسن نصرالله به مقام شامخ شهدا در اسلام پرداخت و افزود، وقتی به آیات قرآن کریم و روایات رسول اکرم (ص) و صدر اسلام بر می‌گردیم می‌بینیم که شهدا در روز قیامت بسیار گرامی داشته خواهند شد و از اجر و پاداش برخوردار خواهند بود.  
وی با اشاره به اینکه شهدا در جایگاه دنیوی خود تاریخ ساز هستند، افزود: زمانی که از شهدا در تاریخ اسلام صحبت می‌کنیم، از شهدا، به ویژه شهدای جنگ بدر و بعدا شهدای بدر و احد می‌بینیم که از شهدا به ویژه فرمانده شهدا حمزه بن عبدالمطلب (سید الشهدا)  تجلیل شده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: پیروزی‌ها در لبنان، غزه، عراق، سوریه و یمن با خون شهدا به دست آمده و شهدا دستاوردهای زیادی داشتند و برخی از شهدا در تأثیرگذاری، ورای زمان و مکان خود هستند.  
نصرالله گفت: امروز زمانی که به حاج قاسم سلیمانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وی از مکان و زمان خود فراتر است و شهید همه امت اسلامی به شمار می‌رود. 
وی افزود: مهمترین ویژگی حاج قاسم سلیمانی نیروی معنوی بود که او در دل همه کسانی که با او کار می‌کردند، می‌نشاند و شجاعت بی نظیر و نحوه راه رفتن او بین گلوله و مواد منفجره است. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: حاج قاسم طی دو دهه گذشته، بهترین فرمانده بود. او مانع اشغال منطقه توسط آمریکایی‌ها شد. آن‌ها فکر می‌کردند که اشغال عراق و سایر کشورهای منطقه بسیار آسان خواهد بود. اما محوری که تشکیل شد، این پروژه را شکست داد. 
نصرالله همچنین گفت: طرح‌های آمریکا مانند ایجاد داعش برای اشغال منطقه، بسیار خطرناک بود و محوری که با این طرح مقابله کرد، حاج قاسم در آن حضور داشت و دستاوردهای بسیاری کسب کرد. 
وی افزود: حاج قاسم، پروژه اسرائیل بزرگ را هم شکست داد. این مسئله باعث شد که امروز اسرائیل پشت دیوار و سیم‌های خاردار پنهان شود و در شکست و ناامیدی به سر برد. 
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: وظیفه ما الگوسازی و الهام بخشیدن است، ما در هر نسل و کشوری به این نوع رهبران شهید نیاز داریم.
نصرالله در ادامه سخنان خود به موضوع انتخاب رئیس جمهور در لبنان پرداخت و گفت: ما فشار برخی مراجع برای انتخاب رئیس جمهور را درک می‌کنیم، اما باید نسبت به تحریکات فرقه‌ای هشیار بود. 
وی افزود: همه می‌خواهند به خلاء ریاست جمهوری پایان دهند تا دولت تشکیل شود و اوضاع به روال عادی بازگردد. 
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: واقعیت این است که چند فراکسیون پارلمانی وجود دارد و هیچکس اکثریت را ندارد. این حق طبیعی هر فراکسیون است که بگوید رئیس جمهور نزدیک به حزب‌الله را نمی‌خواهد. 
نصرالله تصریح کرد: از طرف من، هیچ فراکسیونی وجود ندارد که بخواهد خلاء ریاست جمهوری ادامه یابد.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه در لبنان با مشکل برق مواجه هستند و این مشکل بر اقتصاد و زندگی عادی مردم تأثیر می‌گذارد. 
وی افزود: ماه‌ها پیش به ما گفته شد که سوخت را به مدت ۶ ماه از ایران برای افزایش ساعت برق رسانی به ۸ ساعت تامین کنیم و لبنان (با این کار) در مسیر راه حل قرار می‌گرفت.  
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: ما ابتکار عمل را به دست گرفتیم و با ایران تماس گرفتیم و آنها با درخواست لبنان برای سوخت موافقت کردند و امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه نیز این موضوع را تایید کرد. 
پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان به قوت خود باقی است
نصرالله گفت: باز هم به شما می‌گویم که پیشنهاد تحویل سوخت ایران به لبنان همچنان معتبر است و آمریکایی‌ها هستند که مانع اجرای این پیشنهاد می‌شوند.
وی افزود: ما فرصتی برای حل بحران سوخت داریم و شما متحدان آمریکا از رابطه خود استفاده کنید و از واشنگتن برای سوخت ایران معافیت‌هایی بگیرید و من تضمین می‌کنم که (این سوخت) به لبنان برسد. 
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه آمریکا در همه امور لبنان دخالت می‌کند، گفت: طرح آمریکا هنوز در بسیاری از جبهه‌ها در مقابله با سوریه، ایران، لبنان و عراق پابرجاست. 
نصرالله در ادامه افزود: حق ماست که خواستار رئیس جمهوری باشیم که از پشت به مقاومت خنجر نزند.  
وی با بیان اینکه دولت پیشبرد امور باید برای حل مشکل سوخت و افزایش ساعت‌های تأمین برق و تمدید قراردادها جلسه برگزار کند، گفت: حزب‌الله برای حل مشکلات مردم و انجام وظیفه، در جلسه دولت حاضر خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :