19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولتهای اروپایی هشدار داد: مجلس با اقدام پارلمان اروپا در قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی مقابله به‌مثل می‌کند و به شیوه‌ای متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد کرده و دولتهای اروپایی این حامیان تروریست و ارتشهایشان رادر گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.
محمد باقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره ۴۳۷ شهید والامقام بندرانزلی در مصلی این شهرستان گفت : بهتر است دولتهای اروپایی خود را از سلطه پنهان استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل خلاص کنند و در منطقه با شیوه کاملا عاقلانه تصمیم بگیرند در غیر اینصورت هزینه آن را تمام و کمال پرداخت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دولتهای اروپایی نشان دادند که حمایت از تروریست و تروریسم را به بخشی از سیاست های رسمی خود تبدیل کرده اند. این مصوبه پیشنهادی پارلمان اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع مقابله با کانون فرهنگ، شهادت و خدمت است.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منحصربه‌ فردترین سازمان غیرتروریستی در منطقه و جهان است و افکار عمومی و افراد آزاده دنیا می دانند که سپاه بزرگترین مبارزه با تروریسم را انجام داده‌ و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای بود که به کار یک سازمان تروریستی سازمان‌دهی شده پایان داد.
قالیباف تصریح کرد: اروپا مراقب باشد حامی خاص داعش نشود اروپایی‌ها امروز نشان می دهند، می خواهند حمایت از تروریست را به بخشی از سیاست های رسمی خودشان تبدیل کنند.
وی در ادامه، نیاز امروز جامعه زنده نگهداشتن مجلس و یاد شهدا دانست و افزود: این مجالس یادآوری مسئولیت های ما مسئولان و همه جامعه است.
وی تصریح کرد: ما مکلف به ادامه راه و پایبندی در مسیر شهدا هستیم و نباید باور آنها را رها کنیم، باورمان آن باشد که مسیر موفقیت همین راه و مسیر شهداست.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می خواهیم از مشکلات رها شده و اقداماتمان موثر و کارآمد باشد راهی جز آن نداریم که مردم ما با همان باورها و فرهنگی که شهدا در عرصه حضور دشتند، در صحنه باشند. هر راهی غیر از این برای تحول اقتصادی و فرهنگی و برای سیاست خارجی و داخلی و محیط زیست اشتباه است.
وی تصریح کرد: شهدا درس ایثار و اخلاص دادند و به ما آموختند برای انجام کاری بهانه تراشی نکنیم و ایراد نگیریم، آنچه در وصیت نامه‌های شهدا مورد تاکید است اطاعت از ولایت، عفاف و حجاب، رسیدگی به محرومین و گره‌گشایی از امور مردم، توقع نداشتن از انقلاب، هزینه دادن برای انقلاب، استکبارستیزی و خدمت به محرومین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انصاف نیست ما مسئولان به هر دلیلی در حل مشکلات بگوییم نمی شود یا نمی توانیم. راه شهدا به ما می‌آموزد که می‌شود و می‌توانیم اگر بخواهیم.
قالیباف افزود: لذا باید تلاش کنیم آرمان‌ها و باورهای شهدا را فراموش نکنیم ما نباید دفاع مقدس و الگوهای دفاع مقدس را فراموش کنیم زیرا اگر دفاع مقدس را دنبال کنیم مشکلت اقتصاد و صنعت، مشکل محیط زیست می‌شود چون راه شهدا نگاه توأم با تعهد و تخصص و مدیریت کارآمد است.
وی با تاکید بر اینکه الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد، گفت: امروز اگر می خواهیم استعدادها را شکوفا کنیم راهی جز شایسته سالاری نداریم باید لیاقت و شایستگی ها را مورد توجه قرار دهیم.
وی تربیت را بر آموزش مقدم‌تر و مهم‌تر دانست و گفت: اگر با ارزش‌ها و هنجارهایی که فرهنگ دفاع مقدس و شهدا است پیش برویم مطمئن باشید به سمت خیر عمومی در جامعه حرکت خواهیم کرد. امروز به‌رغم قرارگرفتن در جنگ تنگاتنگ ترکیبی، رسانه‌ای و جنگی که ذهن جوانان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواجهه با تحریم ناعادلانه و ظالمانه اقتصادی می‌توانیم با تربیت موفق حماسه دیگری مانند دوران دفاع مقدس رقم بزنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :