19 دی: رییس جمهور گفت: نباید به بهانه آزادی ملت ها و با شعار هایی زیبایی مانند آزادی ، دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زن ملت ها را غارت و مورد ظلم قرار داد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست با مقامات عالیرتبه شرکت کننده در کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار با ابراز خرسندی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چهره‌هایی اثرگذار از زنان کشورهای مختلف گفت: امیدوارم بانوان حاضر در این نشست بتوانند با همفکری، همگرایی و هم‌اندیشی بتوانند گامی را در جهت احقاق حقوق حقه زنان در عالم بردارند.
رئیس جمهور همچنین اظهارامیدواری کرد که بانوان حاضر در این نشست بتوانند از تجربیات ارزنده‌ای که جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در زمینه احقاق حقوق زنان و توجه به زن در جامعه کسب کرده استفاده کنند و همراهی و همکاری ثمربخشی را در این اجلاس رقم بزنند.
رئیسی با بیان اینکه این نشست و گفتگوها می‌تواند راه‌هایی را برای همکاری بین کشورها و ملت‌ها بگشاید، افزود: ما تردیدی نداریم که زن و مرد بر اساس خلقت تفاوت دارند، اما بر اساس انسانیت هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. زن و مرد در رسیدن به قله‌های انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر کس در این مسیر بیشتر تلاش کند به قله‌های اخلاق، معنویت، انسانیت خواهد رسید.
رئیس جمهور با اشاره به نقش‌آفرینی زنان دوشادوش مردان در طول تاریخ اظهار داشت: وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم شاهد حضور مؤثر هاجر در کنار ابراهیم خلیل (ع)، آسیه در کنار موسای کلیم (ع)، مریم مقدس در کنار عیسی مسیح (ع)، خدیجه (س) در کنار محمد مصطفی (ص)، فاطمه اطهر به عنوان الگوی زنان عالم در کنار پدر، همسر و فرزندانش و بانوی بزرگی که امروز شما مزار او را در قم زیارت کردید در کنار برادرش هستیم.
رئیسی با بیان اینکه هیچ رویداد مهم تاریخی را نمی‌بینیم که زنان نقش مهمی در آن ایفا نکرده باشند، تصریح کرد: زن نباید در جوامع در حاشیه باشد یا در انزوا قرار گیرد. نگاه متحجرانه به زن و نگاه ابزاری قدرت‌ها و سیاستمداران غربی به زن هر دو محکوم به شکست و مردود هستند. تعریف صحیح از زن این است که زن و مرد هر دو یک انسان هستند و حتی زنانی هستند که روی مردان نیز تأثیرگذار هستند.
رئیسی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای برای بانوان قائل است و از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش شد تا از جایگاه بانوان در سطح جهان دفاع شود.
وی ادامه داد: تردیدی نداریم که زن و مرد بر اساس خلقت تفاوت دارند اما بر اساس انساسیت هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و هیچ تفاوتی در رسیدن به قله‌های انسانی بین زن و مرد نیست، هر کدام در مسیر معرفت، اخلاق، معنویت و انسانیت تلاش کنند، می‌توانند نقش بسزایی برای جامعه داشته باشند.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد دانشجویان در کشور مان را دختران و بانوان تشکیل داده و معتقدیم که زنان می‌توانند نقش ویژه ای در کشور داشته باشند.
رئیس جمهور با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: زنان در جامعه غرب بر خلاف ادعایی که دارند مورد تکریم و احترام نیستند، اما جمهوری اسلامی الگوی نوینی از برخورد با زن ارائه کرده و جایگاه والایی برای بانوان قائل است.
رئیسی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه احترام به بانوان و جایگاه آنها در جامعه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: نباید به بهانه آزادی ملت‌ها و با شعارهای زیبایی مانند آزادی، دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زن ملت‌ها را غارت و مورد ظلم قرار داد. جمهوری اسلامی همواره از حقوق زنان و مردان و انسانیت دفاع کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :