19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به تصمیم شورای رقابت در خصوص انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت در کشور اعتراض خواهیم کرد، گفت: محدودیت پلتفرم‌هایی که قابلیت رفع دارند، برداشته خواهد شد و تا ۲ روز آینده خبرهای خوشی در این باره خواهیم داشت.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره تصمیم شورای رقابت، گفت: به عقیده ما نظر شورای رقابت، کارشناسی نیست و در سازمان تنظیم مقررات گروهی را مامور کردم تا پاسخ لازم را برای این مصوبه تهیه کنند.
وی افزود: حتماً به این مصوبه اعتراض خواهیم کرد چرا که انحصاری در این بخش وجود ندارد. خصوصاً با آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، دیگر انحصار معنایی ندارد. این مسیر را دنبال خواهیم کرد.
برای آخرین بار، اینترنت برای کنکور قطع شد
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مخالف قطع اینترنت در زمان کنکور بودیم، گفت: با مخالفت وزارت ارتباطات، این قطعی به حداقل رسید. اما از آنجایی که سیستم‌های بیسیم (BTS) یک محدوده را پوشش می‌دهد، این مسئله باعث اختلال شد و بابت مشکلاتی که برای هموطنانی که در محدوده btsها ایجاد شد، عذرخواهی می‌کنیم.
زارع‌پور ادامه داد: به سازمان سنجش اعلام کردیم این آخرین باری بود که اینترنت برای کنکور قطع می‌شود، برای کنکور بعدی در تیرماه باید دنبال راه جایگزین باشند و بعد از این به هیچ وجه اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نخواهد شد.
رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها و کلاب‌هاوس
وی در مورد رفع فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها، بیان کرد: پیش از این نیز اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است که حدود ۱۳ عضو دارد؛ تمام اعضای آن نیز دولتی نیستند. در تلاش هستیم تا محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند، را رفع کنیم. طی دو روز آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.
وزیر ارتباطات گفت: البته دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اَپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلاً مشمول این اتفاق نیستند و در این زمینه نهادهای امنیتی تصمیم گیر هستند، اما برخی سرویس‌ها و خدماتی از نظر ما قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیری را دنبال می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد. مشخصاً «کلاب‌هاوس» طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.
زارع‌پور تصریح کرد: تعهدی که از شرکت مخابرات ایران گرفته‌ایم و به پروانه این شرکت الحاق شده، این است که شرکت مخابرات مبلغ مربوط به نگهداری خطوط تلفن که در قبوض لحاظ می‌شود را صرف نوسازی زیرساخت‌ها و ایجاد یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری کند. امیدواریم به این تعهدات خود عمل کنند تا مجبور به جریمه آنها نشویم.

  • نویسنده :
  • منبع :