19 دی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: ۲۰۶ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب و همچنین تثبیت خاک و کاهش فرسایش آن در استان اختصاص پیدا کرد.
محمد شعاعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: ۲۰۶ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات دولتی برای اجرای پنج طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان قم اختصاص یافته‌است که در ایام‌الله دهه فجر شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.
وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به‌منظور پخش سیلاب شرق قم با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر و نیز اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در راستای پخش سیلاب روستای خرم آباد و عملیات آبخیزداری حوزه روستای گلستان قم با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر، از جمله طرح‌های مورد نظر است.
وی ادامه داد: همچنین در ادامه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان باید به عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز منطقه ونارچ قم با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر، عملیات پخش سیلاب روستا‌های قباد بزن و وشنوه با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر و نیز عملیات آبخیزداری منطقه خورآباد با سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر، اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها نقش بسیار موثری در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل سیلاب در قم خواهد داشت.
شعاعی تاکید کرد: مردم ساکن استان قم ذینفعان اصلی اجرای این طرح‌ها هستند، چراکه اجرای هر طرحی و انجام هر عملیاتی که برای حفاظت از طبیعت استان انجام شود نتیجه‌اش به مردم باز می‌گردد و در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم به دنبال افزایش سطح مشارکت‌های مردمی در حمایت از اجرای برنامه‌های این حوزه است.
وی با اشاره به سرعت بالای عملیات اجرایی طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، بیان داشت: طرح‌های یاد شده در کمتر از یک‌سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌است و این موضوع نشان دهنده اهتمام دولت به حوزه منابع طبیعی و تلاش برای حفاظت از آن است.

  • نویسنده :
  • منبع :