19 دی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت:‌ در حال حاضر ۲۵ واحد تولیدی دانش بنیان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم فعال است و از خدمات و حمایت‌های این شرکت در استان بهره‌مند می‌شوند.
روح الله ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قم و حمایت‌ شرکت شهرک‌های صنعتی استان از فعالیت آن‌ها، تصریح کرد: سایر واحدهای دانش بنیان خارج از شهرک‌های صنعتی استان نیز می‌توانند برای استقرار در این شهرک‌ها و برخورداری از خدمات به شرکت شهرک‌های صنعتی قم مراجعه کنند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ورود واحدهای صنعتی قم به جمع شرکت‌های دانش‌ بنیان کشور، افزود: این دوره‌های آموزشی با حضور نمایندگان واحدهای صنعتی، نمایندگان مرکز کلینیک کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان، نمایندگان پارک علم و فناوری قم و کارشناسان صنایع کوچک این شرکت و به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای واحدهای صنعتی توانمند مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بسیار با اهمیت است، گفت: از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره‌های آموزشی بیان نقشه راه برای متقاضیان دانش بنیان شدن است و این‌که از چه مسیری و به چه نحوی باید کار را شروع و در نهایت به پایان برسانند و برای اخذ مجوزهای لازم باید دارای چه ویژگی و شرایطی باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: مسئول و متولی اصلی صدور تاییدیه مراکز و واحدهای دانش بنیان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، لذا در جریان برگزاری این دوره‌های آموزشی برای ما مهم است که کارشناسان و متولیان واحدهای مرتبط با این موضوع در استان بتوانند به صورت مستقیم ضمن آموزش روند اجرایی کار، با مسئولان ارشد ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به صورت کامل مستند سازی شده‌است و به زودی فیلم دوره‌های برگزار شده برای استفاده متخصصان و علاقه مندان در سایت daneshbonyan.isti.ir قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد:‌ با توجه به وجود ظرفیت بالای واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در استان قم تصمیم بر این شد که دوره‌های نخست با موضوع ورود واحدهای دانش‌بنیان در این دو حوزه برگزار شود ولی مباحث مطرح شده و نقشه راه آن برای استفاده سایر بخش ها نیز کاربرد دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :