19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق مطالعات و بررسی‌ها، در دنیا اگر شاخص آلودگی هوا بیش از ۲۰۰ باشد، مدارس را تعطیل می‌کنند اما این شاخص در کشور ما کمتر از ۲۰۰ (عدد ۱۵۰) در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل محکم ایستادیم تا تعلیم و تربیت تعطیل نباشد البته سلامت دانش آموز در اولویت قرار دارد و آنها باید ماسک بزنند.
یوسف نوری روز سه شنبه در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی در هتل قلب، اظهارداشت: طرح سلامت دانش‌آموزی برای نسل آینده بسیار مهم است و در کتاب‌های درسی در رابطه با سلامت بحث‌های زیادی وجود دارد و این طرح می‌تواند به اصلاح سبک زندگی دانش‌آموزان کمک کند و هنرستان‌ها نیز آماده پذیرش طب ایرانی هستند.
نوری با اشاره به آموزش مجازی دانش‌آموزان در دوران تعطیلی آلودگی هوا، افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در تعطیلات مدارس در روزهای آلودگی هوا به صورت همزمان از شبکه شاد استفاده کردند و ۱۱ میلیون دانش آموز نیز در این شبکه به عنوان کاربر حضور داشتند.
وی تاکید کرد: اکنون۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز داریم و چهار میلیون نفر کودکستانی هستتد همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار معلم بازنشسته و شاغل در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند که با این ارقام آموزش و پرورش بستر بزرگی برای شبکه سازی و تولید محتوای مناسب برای نسل امروز و آینده است.
نوری اظهار داشت: طبق مطالعات و بررسی‌ها، در دنیا اگر شاخص آلودگی هوا بیش از ۲۰۰ باشد، مدارس را تعطیل می‌کنند اما این شاخص در کشور ما کمتر از ۲۰۰ (عدد ۱۵۰) در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل محکم ایستادیم تا تعلیم و تربیت تعطیل نباشد البته سلامت دانش آموز در اولویت قرار دارد و آنها باید ماسک بزنند.

  • نویسنده :
  • منبع :