19 دی: ظاهرا براي برخي از کشورها، استفاده از نام جعلي خليج ... تنها به مصاحبه‌ها و گفته‌هاي برخي از مسئولان‌شان، نوشتن برروي اتوبوس يا برگزاري جامي غير معتبر نيست و آنها در حال اقدامات بيشتري براي تحريف تاريخ سرزمين پارس هستند.
پس از اينکه جام جعلي «خليج عربي» در کشور عراق برگزار شد و مقتدي صدر و السوداني، نخست وزير عراق اين نام جعلي را بارها برزبان راندند، روز گدشته سرهنگ پيام کاوياني، رئيس پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از کشف 21 هزار جلد کتاب با عنوان جعلي «خليج عربي» خبر داد و  در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: مدتي قبل همکاران من در پليس اطلاعات تهران بزرگ از طريق منابع خبري از فعاليت زيرزميني يک چاپخانه در محدوده شهرري با خبر شده و رسيدگي به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که در جريان آن مشخص شد که در اين چاپخانه برخي از کتاب‌هاي غيرمجاز چاپ شده و به کشور عراق فرستاده مي‌شود.
وي با بيان اينکه در تحقيقات بعدي ماموران پليس اطلاعات تهران بزرگ مشخص شد که در اين چاپخانه کتاب‌هاي کمک آموزشي به زبان عربي و با درج عنوان مجعول خليج فارس چاپ شده است، گفت: در همين راستا نيز هماهنگي براي انجام عمليات با مقام قضايي انجام شده و ماموران با حضور در محل اين چاپخانه تعداد 21 هزار جلد کتاب کمک آموزشي به زبان عربي که در آن از عبارت مجعول خليج عربي استفاده شده بود را کشف و ضبط کردند.
کاویانی با بیان اینکه در این عملیات پنج نفر دستگیر شدند، گفت: چاپخانه نیز با حکم قضایی پلمب شد. افراد دستگیر شده نیز تحت بازجویی قرار گرفته که در جریان آن به جرم خود اقرار کردند. همچنین گفتند که قصد داشتند این کتاب ها را به کشور عراق ارسال کنند.
وي با بيان اينکه همکاران من موفق شدند کل اين شبکه را از مبدا يعني جايي که طراحي شده، چاپ شده و همچنين شبکه انتقال به عراق را شناسايي کنند، گفت: اين کتاب‌ها اولين محموله‌اي بود که قصد انتقال آن به عراق را داشتند که خوشبختانه با هوشياري ماموران مورد شناسايي قرار گرفت.
  • نویسنده :
  • منبع :