19 دی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در اقدام ملی مسکن ساخت ۴ هزار واحد را شروع کردیم و در دهه فجر ۳۵۲ واحد را آماده می‌کنیم تا هر سه ماه یک پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در دیدار با آیت الله سعیدی گفت: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عمران و آبادانی روستا‌ها است و طرح‌هایی مانند طرح هادی در روستا‌ها اجرا می‌شود و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات خوب زیر ساختی در روستا‌ها وجود دارد.
او ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جوانانی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند زمین می‌دهد و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد ۲۰ ساله برای ساخت به آن‌ها می‌دهد از این رو مشکلی که در شهر‌ها وجود دارد در روستا‌ها وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه کشور ما حادثه خیز است و زلزله و بلایای طبیعی زیاد اتفاق می‌افتد، گفت: دولت‌ها تصمیم گرفتند که برای کاهش تلفات و خسارات به مردم تسهیلات بدهند تا خانه‌ها را مقاوم سازی کنند از این رو به وسیله خود مردم تاکنون ۲ میلیون خانه روستایی مقاوم سازی شده و در روستا‌های استان قم ۱۰ هزار خانه روستایی بازسازی شده است.
او با اشاره به توجه دولت به ساخت مسکن در شهر قم گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند کمبود مسکن را جبران کند و نیاز به همراهی مردم دارد و ما در اقدام ملی مسکن ساخت ۴ هزار واحد را شروع کردیم و سه ماه قبل یکی از پروژه‌های ۱۸۰ واحدی را تمام کردیم و تحویل دادیم و در دهه فجر ۳۵۲ واحد دیگر را آماده کردیم و مردم در حال ساکن شدن هستند و هر سه ماه یک پروژه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی برخی از مردم آورده اولی را نمی‌توانند واریز کنند، گفت: برای کمک به قشر محروم باید از ظرفیت خیران استفاده کنیم و در آئین نامه هیأت امنای مسکن محرومان حساب صد فرمان امام آمده است که هر چه خیران کمک کنند همان قدر هم از طرف حساب صد فرمان امام کمک می‌کنیم تا به صاحبخانه شدن قشر محروم کمک کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :