19 دی: وزیر امور خارجه پس از ورود به نواکشوت با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی موریتانی دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در اولین روز سفر خود به موریتانی با رییس‌جمهور این کشور آفریقایی دیدار و رایزنی کرد.

در دیدار و گفت‌وگوی حسین امیرعبداللهیان با «محمد ولد غزوانی» رئیس جمهور موریتانی، دو طرف در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو و رایزنی کردند.
حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب پس از دیدار با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی موریتانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای با رئیس جمهور موریتانی داشتیم.
وی ادامه داد: حامل سلام‌ گرم جناب رئیس جمهور به رئیس جمهور موریتانی بودم. در این دیدار همچنین فرصتی فراهم شد تا در خصوص موضوعات متنوع دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از نزدیک با دیدگاه‌های رئیس جمهور موریتانی، در پایتخت کشور زیبا و دوست و برادر جمهوری اسلامی موریتانی آشنا شوم.
امیرعبداللهیان افزود: همچنین از تلاش‌های سازنده و ارزشمند رئیس جمهور موریتانی در پیگیری ابتکار عمل مبارزه با تروریسم و تقویت صلح و امنیت پایدار در صحرای غربی تشکر می کنم و این موضوع مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مباره با تروریسم قرار دارد و به ثبات و امنیت منطقه قاره آفریقا و نیز برای رسیدن به جهان امن و آرام و با ثبات حمایت می‌کند.
امیرعبداللهیان افزود: صمیمانه‌ترین درودهای خود را به مردم عزیز و مسلمان موریتانی اعلام می‌ دارم و از وزیر خارجه جمهوری اسلامی موریتانی به واسطه حسن استقبال وی و گفت‌وگوهای ارزشمندی که با هم داشتیم نیز تشکر می‌کنم.
حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و مورد استقبال «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.


  • نویسنده :
  • منبع :