۱۹ دی: فیلمبرداری مستند سینمایی «صد سال تطور» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس صالح مدرسه ای و با حضور دکتر ادگاردو روبین مشهور به سهیل اسعد در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پایان رسید.
محمد رضا مکرمی برنامه ریز و مدیر تولید این پروژه به خبرنگار ما گفت: طی ماه گذشته تدوین این مستند بلند توسط محمدباقر مهرآبادی آغاز شده بود منتهی سکانس فرودگاه به دلایل مختلف آماده نبود. خوشبختانه با همکاری ویژه دست اندرکاران شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این بخش از فیلم هم با توجه به دقت و حساسیت کارگردان با موفقیت ضبط شد.
وی افزود: همکاری های مشترک صالح مدرسه ای و ادگاردو روبین در این پروژه هم دستاورد خوبی دارد و به نظر می رسد لایه های پنهان تاریخ معاصر با دقت و ظرافت مورد بازخوانی قرار گرفته است.
مکرمی خاطرنشان کرد: کارگردان و راوی در سکانس فرودگاه و جلوی دوربین یکدیگر را ملاقات می کنند و مباحث پیچیده ای را در میان می گذارند. تصمیم مشترک آن ها برای پیشبرد فیلم حائز اهمیت است. دکتر ادگاردو روبین پژوهشگری شناخته‌شده‌ در عرصه بین‌الملل است و فعالیت های علمی و تبلیغی او در اروپا و آمریکای لاتین طی 25 سال گذشته نتایج مهمی را دربر داشته است. وی به عنوان مجری در این مستند سینمایی حضور ندارد و تاکید کارگردان بر وجه علمی و پژوهشی اوست که دیدگاه های مشترکی با هم دارند.
برخی عوامل این پروژه عبارتند از: حسین اسدی زاده (مشاور کارگردان)، میثم محمدحسنی (ناظر کیفی)، امیر حسین قلندری و علی وفایی (تصویربردار)، علیرضا رهبر (صدابردار)، محمدباقر مهرآبادی (تدوینگر)، عباس فرامرزی (عکاس) و خانه هنرمندان امروز (مجری طرح).
  • نویسنده :
  • منبع :