19 دی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: جسد مرحوم «ایرج محمدی» کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات «پُرآو» کرمانشاه روز شنبه با تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر توسط بالگرد منتقل شد.
«محمدباقر محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده داغدار زنده یاد «ایرج محمدی» و تشکر از صبر، شکیبایی و همراهی این خانواده با مجموعه امدادی جمعیت هلال احمر در طول مدت امدادرسانی، افزود: پس از انجام جلسات کارشناسی و بررسی وضعیت آب و هوایی منطقه و کوه پراو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به منظور انتقال پیکر کوهنورد فقید به ارتفاعات کوه پراو اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: یک تیم پنج نفره توسط بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر ساعاتی پیش به ارتفاعات کوه پراو اعزام شدند و عملیات انتقال پیکر به فرودگاه اشرفی اصفهانی شهر کرمانشاه به پایان رسید.
وی از اصحاب رسانه و پایگاه های خبری که در این مدت با درایت، صبوری و نظرات کارشناسی در امر اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر را یاری کردند تقدیر کرد و از عموم مردم خواست تا در مواقع حوادث و بحران‌ها تنها از مراجع ذیصلاح و رسانه های رسمی اخبار و اطلاعات را دریافت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: این کوهنورد فقید روز هفتم بهمن ماه امسال در ارتفاعات کوه «پُرآو» کرمانشاه به همراه گروه کوهنوردی دچار حادثه شد و بلافاصله تیم های امدادی هلال احمر جهت امداد و نجات عازم محل حادثه شدند.
محمدی با بیان اینکه فرد حادثه دیده به دلیل سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری جان خود را متاسفانه از دست داده بود افزود: تیم های امداد و نجات هلال احمر روز نهم بهمن ماه جسد این کوهنورد را پیدا کردند اما به دلیل شرایط بدی جوی و بارش شدید برف و کولاک امکان پرواز بالگرد برای انتقال جسد وجود نداشت و از این رو از طریق زمینی عملیات ادامه یافت.
وی با بیان اینکه به دلیل سقوط ۲ بهمن در محل حادثه، انتقال جسد این کوهنورد فقید متوقف شد، گفت: خوشبختانه با مساعد شدن هوا، امروز شنبه ۱۵ بهمن از طریق بالگرد جسد این کوهنورد منتقل شد.
گفتنی است؛ قله پرآو با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا، بلندترین قله استان کرمانشاه است که در هشت کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :