19 دی: جشن عروسی در روستای باسفر از توابع شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی با کشته شدن چهار نفر از اهالی روستا به عزا تبدیل شد.
در این مراسم شماری از اهالی روستا که چند نفر از وابستگان عروس و داماد هم در بین آنها بودند،بر سر یک اختلاف قدیمی با هم درگیر شدند که در طی این درگیری چهار نفر کشته و دست کم ۱۵ نفر زخمی شده اند.
در این خصوص سرهنگ محمد عباس زاده فرمانده انتظامی رشتخوار در پاسخ کوتاهی صرفا به تایید اصل موضوع بسنده کرد.
وی توضیح و ارائه اطلاعات دقیق را به بررسی بیشتر موکول کرد، اما گفته می شود در این درگیری از سلاح گرم و سرد استفاده شده است.
همچنین شورای تامین شهرستان رشتخوار برای بررسی این حادثه تشکیل جلسه داده است.
خبرنگار ایرنا از منابع محلی کسب اطلاع کرد که سه نفر متهم اصلی بروز درگیری خونین روز شنبه در روستای "باسفر" از توابع شهرستان "رشتخوار" در استان خراسان رضوی دستگیر شدند.
یک عضو شورای روستای باسفر شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: سه متهم اصلی دستگیر شده با استفاده از سلاح گرم درگیری امروز در یک مراسم عروسی را آغاز کردند که با پیوستن عده ای دیگر به آنان در نهایت این حادثه چهار کشته و ۱۵ زخمی و مصدوم داشت.
وی که به سبب شرایط منطقه و اختلافات موجود خواست نامش در این خبر درج نشود، افزود: شماری از اهالی روستای باسفر و وابستگان آنان از مناطق اطراف که بعضا با عروس و داماد هم نسبت فامیلی دارند از سال‌ها پیش با یکدیگر اختلاف و خصومت دارند.
این عضو شورای روستای باسفر اضافه کرد: این افراد مقارن بعد از ظهر امروز به بهانه های واهی با شماری از مهمانان جشن عروسی و دیگر اهالی باسفر درگیر شدند که در این بین عده ای با استفاده از سلاح گرم به افراد مقابل خود آتش گشودند.
وی اظهار کرد: با شدت گرفتن درگیری شمار دیگری از اهالی روستا نیز با استفاده از سلاح سرد، سنگ و چوب وارد ماجرا شدند که باعث شدت گرفتن زد و خرد شد که در نهایت افزون بر ۵۰ نفر مصدوم شدند که چهار نفر آنها به علت شدت صدمات وارده جان باختند. همچنین ۱۵ نفر دیگر که بطور جدی مجروح شده بودند به مراکز درمانی شهرستانهای رشتخوار، تربت حیدریه و مشهد اعزام شدند.
عضو شورای روستای باسفر ادامه داد: با ورود پلیس به صحنه و فروکش کردن درگیری، اوضاع نسبتا آرام شد و تاکنون سه متهم اصلی که از سلاح گرم استفاده کرده بود دستگیر شدند همچنین دستور جلب چند نفر دیگر که در ناآرام شدن روستا نقش داشته اند؛ صادر شده است.
وی سن افراد فوت شده را بین ۳۲ تا ۴۷ سال عنوان کرد و افزود: هرچند بیشتر اهالی روستای باسفر به خاطر درگیری رخ داده و تلفات آن عصبانی و متالم هستند اما بروز درگیری مجدد دور از ذهن است؛ ضمن اینکه عوامل انتظامی اوضاع را تحت کنترل گرفته و در سطح منطقه حضور دارند.
عضو شورای روستای باسفر در خصوص جمعیت و شغل اهالی باسفر گفت: این روستا حدود ۴۲۰۰ نفر جمعیت دارد که بیشتر آنها به کشاورزی، دامداری و رانندگی خودروهای سنگین مشغول هستند و باوجود برخی مسائل ؛ مشکلی خاصی تاکنون در سطح منطقه نداشتیم.
وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن وخامت حال چند نفر از مصدومان و مجروحان درگیری امروز؛ احتمال افزایش فوتی ها زیاد است.
خبرنگار ایرنا تلاش کرد با فرمانده انتنظامی رشتخوار در این باره گفت‌وگو کند که وی حاضر به مصاحبه نشد.
همچنین منابع بیمارستانی تربت حیدریه گفتند: از ۱۳ نفر مصدوم پذیرش شده در بیمارستان امام حسین علیه السلام دو نفر علایم حیاتی نداشتند و یک نفر نیز به علت وخامت حالش به مشهد اعزام شد.
همچنین از سه مصدوم پذیرش شده در بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه یک نفر فوت و نفر دوم بخاطر وخامت حالش به مشهد اعزام شد و مصدوم سوم بستری و تحت مراقبتهای ویژه است.

  • نویسنده :
  • منبع :