19 دی: رئیس پارلمان لبنان با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، خواستار ایجاد فضای مناسب برای بهبود روابط ایران و عربستان به عنوان یک ضرورت و نیاز امت اسلامی شد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان که در مراسم افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور حضور داشت، در سخنانی از مقامات لبنانی خواست که فضای مناسب را برای موفقیت تلاش های بغداد در راستای حل اختلافات و نزدیک کردن روابط بین ایران و عربستان را تامین کنند.

در این مراسم محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان به عنوان نماینده نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور حضور داشت. 

همچنین علی باقری کنی معاون وزارت امور خارجه و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت و محمد رعد به عنوان نماینده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و تعدادی از نمایندگان پارلمان، رهبران احزاب سیاسی و شخصیت های دینی حضور داشتند. 

نبیه بری در ادامه سخنان خود چهملین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر را تبریک گفت و به همزمان بودن این دهه مبارک با سالروز انتفاضه شش فوریه لبنان اشاره کرد.  

وی بار دیگر خواستار تامین فضای مناسب برای موفقیت تلاش های خوب دولت عراق برای بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشت آن به روند طبیعی شد و گفت که قدرت و پیشرفت و ثبات و شکوفایی امت اسلامی و کامل شدن هلال اسلامی - مسیحی و طلوع فجر فلسطینی جدید نیاز شدیدی به این روابط برادرانه و ضروری دارد و گزینه ای جز این نداریم که این روابط خوب و مستحکم باشد. 

رئیس پارلمان لبنان در ادامه گفت که از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و برادران عرب از لبنان برای عبور از بحران فعلی تقدیر و تشکر می کنیم و ایران در راس کشورهایی بوده است که همواره برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده است. 

وی گفت که این امر نشان دهنده عشق و محبت آن ها به لبنان به عنوان نمونه بارز همزیستی و گفت وگو است. 

نبیه بری در ادامه اظهارات خود گفت که در این مناسبت به روح پاک بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای، حمزه این انقلاب شهید مصطفی چمران و همچنین امام موسی صدر که یکی از ارکان و موسسان و سفیر انقلاب است درود می فرستیم. 

رئیس پارلمان لبنان در پایان همچنین به مبارزان فلسطینی در جنین، نابلس، قدس و کرانه باختری درود فرستاد.

  • نویسنده :
  • منبع :