19 دی: «مهند العقابی» مدیر ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق به بسیج گسترده این سازمان برای کمک به زلزله زدگان سوریه و ارسال کمکهای پزشکی و غذایی و تجهیزات فنی- مهندسی اشاره و در عین حال درخصوص احتمال حمله هوایی آمریکا به کاروان های کمک های بشردوستانه در مسیر عراق به سوریه ابراز نگرانی کرد.
مهند العقابی مدیر ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق تصریح کرد که سازمان الحشد الشعبی کمپین بزرگی را برای کمک به مردم سوریه راه اندازی کرده است و کمک های پزشکی و غذایی در نظر گرفته شده و تیم های فنی - مهندسی برای آوار برداری این سازمان نیز برای کمک به سوریه اعزام شده اند.
وی تصریح کرد: تیم های جستجو و نجات الحشد الشعبی برای کمک به کسانی که در زیر آوار مانده اند، حضور دارند و کمپین جمع آوری کمک ها در عراق را اعلام کرده ایم و کسانی که این کمپین را راه اندازی کرده اند، همان هایی هستند که در جریان مقابله با گروه تروریستی داعش در کنار ما ایستادند.
العقابی خاطرنشان کرد: رابطه ما با سوریه قدیمی و دارای پیوندهای عاطفی است و از روز اول حادثه زلزله، نشست های اضطراری برگزار کردیم.
وی تاکید کرد: هر انسان شرافتمندی باید در کنار سوریه و ملت آن قرار گیرد که از محاصره تحمیلی و تروریسم رنج دیده و می بینند.
العقابی درباره روند ارسال کمک های بشردوستانه از عراق به سوریه برای زلزله زدگان گفت: نگرانی و دغدغه داریم که آمریکایی ها کاروان های خودروها و کامیون های عازم سوریه را بمباران کنند.
وی افزود: ما از جانب آمریکایی در امان نیستم و برای اطلاع بگویم که در جریان حرکت کامیون های کمک های ما از عراق به سوریه، آمریکایی ها هواپیماهای خود را به پرواز در آوردند.
مهند العقابی مدیر ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: الحشد الشعبی در وضعیت فوق العاده و آماده باش خواهد بود و صدها نفر را برای کمک رسانی به سوریه اعزام کرده ایم.
وی تصریح کرد: کامیون ها، جرثقیل و تجهیزات پزشکی و غذایی ارسال کرده ایم و باز هم ارسال خواهیم کرد.
حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه در آخرین آمار خود از شمار قربانیان و زخمی های زلزله هولناک شمال این کشور اعلام کرد که تاکنون هزار و ۲۶۲ نفر جان باخته و ۲ هزار و ۲۸۵ نفر دیگر زخمی شده اند که این آمار نهایی نیست.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

  • نویسنده :
  • منبع :